Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Bmwraggare
Hej! Har bytt från löstagbar dragkrok till fasst för ca9år sedan (köptes på skrot) gått bra på besiktningen tills nu då dom sade jag måste regbesikta den med fasst, och om jag fattat rätt måste jag ha en monteringsanvisning med då men har ju ingen, någon som vet var man hittar en sån? Har googlat utan framgång
Användarvisningsbild
av Micce1980
Finns kanske online på volvo accessories eller så kan din ÅF kanske hjälpa dig. Om det är ett original drag
av triumph00
Har monterat ett antal drag på mina bilar genom åren, som krävde reg.besiktning och de har aldrig frågat efter monteringsanvisning
Bara ev. kontroll dragit någon skruv

Du har med andra ord en bil som är lite äldre, då "nyare" inte behöver reg.besiktigas
av Rådlös
Jag måste säga tvärt emot triumph00 här. Jag fick låta byta ut mitt originaldrag på grund av rostangrepp, på min dåvarande 245 -92. Verkstaden som gjorde jobbet fick välja drag själv. Det blev billigare så. Men när jag skulle visa upp det på Bilprovningen, så var dom mycket mer intresserade av alla papper, det var väl omkring 10 st (?). Själva dragkroken tittade dom nästan inte på och ingen var under bilen heller. Verkstaden skickade med alla papper påskrivna och stämplade och mekanikern sa till mig att dom kommer förmodligen vara noga med det. Så jag var förvarnad. Detta var i och för sig i början på 2000-talet, innan dom nya reglerna hade kommit.

Det har inte sålts så många &au[…]

Byta Oljeledning Turbo D4164T

Jag är i samma läge. Hur gjorde du?

Laddtrycksventil blir jättevarm

Nej det har jag inte kollat! Ska kolla det! Men d&[…]

Det brukar samlas en massa "bös" (l[…]