Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Nu kommer jag använda språk som kan få er att skratta, totalt ointresserad av bilar och för mig är min bil ett sätt att ta sig från punkt A till punkt B, frågar någon vad det är för en bil som kommer körandes så svarar jag färgen på bilen. (vi är alltså på den nivån... Men jag är bra på annat)
Jag kan inte "BippBloppa" (här saknas korrekt term för min del) upp min bil med knappen på nyckelknippan... Det fungerade igår men den har varit seg ett tag, trodde därför att det var batteriet och har bytt.
När jag skulle byta föll batteriet/en(?) ut och försvann, i instruktionsboken visar den att jag skall ha 2 batterier men när jag försöker med 2 batterier i plastdosan så sticker locket upp (men jag kan låsa locket).
Har därför provat med både 1 och 2 batterier och låsa upp men det fungerar inte.
Bilen (som är ungefär lika bortskämd som mig själv :-D ) vägrar låsa sig med knappen.

Om jag försöker öppna bilen med bara nyckeln går larmet och bilen vägrar starta. (yey...)

Någon som känner för att coacha mig i detta?
Sitter det nån dekal på rutorna med namnet på larmet?
Alla med orginallarm jag har haft, har man avaktiverat larmet med att låsa upp dörren med nyckel, och sen vrida på tändningen när larmet tystnar.
(Om dosan krånglar, alltså)

Eftermarknadslarm brukar ha en dold knapp nånstans, som man ska hålla in i nån sekund när larmet går.
I alla fall på de jag har haft.

Har du kollat i instruktionsboken hur man avaktiverar larmet utan dosa?
Ser dosan precis ut som den i boken?

Det har inte sålts så många &au[…]

Byta Oljeledning Turbo D4164T

Jag är i samma läge. Hur gjorde du?

Laddtrycksventil blir jättevarm

Nej det har jag inte kollat! Ska kolla det! Men d&[…]

Det brukar samlas en massa "bös" (l[…]