- sön 01 apr 2018, 23:21
Tjena! Köpte en V70 för ett tag sen, och har lagt ut en himlans massa pengar på nya delar, spm koppling osv. Häromdagen så var jag hos en vän som hade en kraftbox låg till bilen, så vi testade att sätta dit den. Sedan åkte jag några mil utan någon märkbar skillnad i maskineriet, stängde av bilen när vi kom fram. Har också för mig att jag ”låste” bilen med larmdosan som inte funkat på flera år, utav ren reflex, 40 minuter senare var bilen tvärdöd, all el i bilen funkar, men det klickar inget ifrån startmotorn.
Har då felsökt bilen med läsare och får fram felkod på :
Avstängningsventil, felaktig signal
Sen får jag de tre felkoderna när jag matar 12v på startmotorn
Huvudrelä, felaktig signal
Immobilizer, kommunikation
Spänningsmatning till styrenhet
När jag matar ström på startmotorn så får jag immobilizerfelkoder, men det ör ju normalt. Och insp. Pumpen klickar till & vattennivålampan lyser när jag matar ström
Har testat följande
Kollat säkringar
Lagt 12v på startmotor
Nolla felkoder
Bogserat igång
Startkablar
Tagit ur kraftboxen och gjort alla saker också.
Matat ström på magnetventilen, men den verkar klicka som den ska
Skulle vara jättetacksam för svar, då bilen står illa till & inte är den tätaste då jag studerar.
Har då felsökt bilen med läsare och får fram felkod på :
Avstängningsventil, felaktig signal
Sen får jag de tre felkoderna när jag matar 12v på startmotorn
Huvudrelä, felaktig signal
Immobilizer, kommunikation
Spänningsmatning till styrenhet
När jag matar ström på startmotorn så får jag immobilizerfelkoder, men det ör ju normalt. Och insp. Pumpen klickar till & vattennivålampan lyser när jag matar ström
Har testat följande
Kollat säkringar
Lagt 12v på startmotor
Nolla felkoder
Bogserat igång
Startkablar
Tagit ur kraftboxen och gjort alla saker också.
Matat ström på magnetventilen, men den verkar klicka som den ska
Skulle vara jättetacksam för svar, då bilen står illa till & inte är den tätaste då jag studerar.
Senast redigerad av 1 Tevokungen, redigerad totalt 0 gånger.