Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av wipwip
är det någon som kan hjälpa mig så att jag får tag på rätt databox till bilen , orginalet har blivit stulen så därför har jag inget nummer att gå efter , bilen är en 855 t5 95a importbil motorkod B5234FT 2,3L det sitter startspärr i den med (en svart rund plastnyckel) manuell vxl , jag vill veta vilka som jag kan använda till denna bil .
Användarvisningsbild
av TommyP86
Den ska sluta på 548. Du kan sätta i 549 också, men den är till automat och har momentbegränsning i lägre hastigheter. Om du chippar försvinner momentbegränsningen och det blir samma sak som att chippa 548.

Det finns ganska mycket skrivet om det här eftersom det är de boxarna man oftast använder när man bygger t5 rwd.
av wipwip
den jag har skaffat nu har nummer 0261200548 , jag har haft i gång den men nu vill den inte dra på starten när jag vrider på nyckel , som sagt så har jag ju startspärr på den och jag har kollat med båda nycklar jag har till den men de funkar inte , kan de vara boxen som är fel på
av mattsson81
vad jag kan minnas så är 548 boxen "död" dvs den har ingen immo men
Immo nyckel kom väll först 96-97 ?
Så om du har startspärr är det troligen ett separat system som klipper manöver strömmen till startmotorn eller tändningen till styrboxen
av wipwip
så om jag ska skaffa en ny box så ska de va utan startspärr då , ifall den kommer från nyare , för problemet jag har är att den drar inte runt på starten när jag startar den , men jag har satt i den lilla svarta plastnyckel så att diodlampan är tänd , så det jag behöver ha hjälp med tror jag är att ta bort detta systemet från bilen så att jag kan starta den utan plastnyckeln , är det någon klok som har en skiss till överst så kan dom skicka den till mig :(
Ad-blue trix?

I bensinbilar på 80 och 90 talet, innan vi f[…]

Lagning av mindre lackskador

Nu beror mitt uttalande en del på hur stora/[…]

Volvo Assistans - och sedan?

Gäller det här Volvo allmänt eller […]

Det är ju då en före detta sugis s[…]