Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av låtta
Min 850 GL/SE 94 är stulen :evil: och försäkringsbolaget vill veta exakt vilken utrustning som fanns och speciellt om immobilizer ingick. Nån som vet?
Användarvisningsbild
av frasse4
Om det fanns på din -94 bör det ha varit av typen separat svart plastpinne man stoppar i ett hål innan man kan starta...

Sent from my LG-D855 using Tapatalk
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Har den larm så har den automatiskt även en startspärr, av annan typ dock, fristående från den 'vanliga' spärren(svart pinne i ditt fall, inbyggd i nyckeln fr.o.m -96)

Hurvida den svarta pinnen var standard eller ej vet jag dock inte(tvivlar på det dock), men du bör ju veta om du hade en sådan eller inte ;)
Användarvisningsbild
av Magnus-B
Då har den troligtvis imobilizer (startspärr) ihop med larmet.
Har nästan för mig att my94 hade startspärr i form av pinnen om det inte var larm monterat.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av frasse4
Beror på vilket larm hen har också. På min 960 -93 (delar samma motorstyrsystem med 850) satt det larm från Defa som inte hade immo, men det satt även en separat startspärr med svart pinne (VDO) som man fick använda efter att man larmat av. Den bröt även startkrets till startmotorn och inte bara bränslet.
Användarvisningsbild
av Magnus-B
Så sant det känner jag igen nu när du säger det.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Generator laddar ej batteriet

Byt lampan i instrumenthuset så löser d[…]

Mät på batteriet samtidigt som du f&oum[…]

Polestar 5

Ser riktigt bra ut, sen är frågan om &q[…]

Du kan behöva nollställa dator minnet i […]