Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Bilen, 850 AWD på ca 59000 mil, har på sistone dött lite vid fullgas.

Efter att bytt tändstift, fördelare och allt annat så kollade jag runt på forumet och insåg att turbon kunde vara boven.

Så jag monterade bort varmeskölden vid turbon i dag och tänkte titta lite på den. Jag hittade en vakuumslang, som kommer från turboregulatorn (heter den så?) som sitter under luftfilterburken, som var lös.

En slag från gick till turbon, en var lös och en upp till luftinsugen vid LMM. Från turbon går det en slang upp till vid insuget också kring gasspjället.

Men som sagt, vart kan den lösa vakumslangen passa in nere vid turbon någon stans?

Hälsningar
Amme
Om du menar Magnetventilen så ska en gå till slangen efter lmm, en till wastegate och en till kompressorhuset på turbon..
(Förutsatt att det är samma design som på en v70 T5-97)

Vart på turbon sitter slangen som går till insuget? känns lite konstigt att ha en slang där men jag kan vara ute o cykla fullständigt :P
Slangen som går vid insuget går till ett rör under tändstiftskåpan. Till det röret går det 2 slangar: en från insuget vid gasspjället och en från en anslutningen på röret mellan turbo och lmm.
Har varit ute o kollat lite mera på Turbon idag så här är det kopplat på min:

Från magnetventilen går det som följande:
1) Till wastegate
2) till insugningsröret strax efter LMM
3) verkar vara avhoppad någon stans nede vid turboregionen - jag kan dock inte se vart.

Från kompressorhuset till gasspjället.

Sedan finns det lite ytterligare slangar här o var, men de är i ordning.

Finns det någon som sitter på ett kopplingsschema eller dyl för detta?
Det rör en Volvo 850 AWD med B5254T motor, LTT 193 hk.

Tar ytterst tacksamt i mot svar eller hjälp. Jag har varit o pratat med min Volvo verkstad men de nästan bara garvar när man ställer frågor om en citat "sådan gammal bil"

//amme

Hej Jag har en vän som har köpt en xc9[…]

Service Peugeot 107 2007

Hur skulle du säg att den övergripande k[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Har du larm i bilen?

Ja, det är helt sagolikt vad folk verkar leva[…]