Hilmer skrev:Baxtex skrev:
Ska byta däck nu till helgen och ska då ta en ordentlig titt på oken, vågar inte göra en hård inbromsnings med risk för att något går sönder ännu mer. Bilen körs minst 6 mil om dagen 6-7 dagar i veckan så det hinner nog inte rosta såpass mycket att något skulle fastna pga av det. Står dessutom i garage mellan körningarna.
Det fastnar ju inte på stört utan det är något som smyger sig på oavsett hur många mil som avverkas, speciellt bak är det känsligt eftersom dessa jobbar väldigt lite vid normal körning.
Garage är inte alltid av godo, speciellt inte om man pratar varmgarage och rost.
Ah jag vet, men har kallgarage med ganska bra luftflöde så de borde torka ganska snabbt.
Hade den uppe på lyften nu idag och alla skivor verkar rulla fritt och har tydligt normalt slitage. Testade starta den på köra lite och bromsa, kunde varken, se eller höra något onormalt. (Såklart bara på vänstra framhjulet) Satte på de nya vinterdäcken och körde en kort runda. Det känns lite mindre, men nu är det främst ratten som skakar när man bromsar i +100km/h. Det kanske bara är glapp i något i framvagnen, t ex spindelleder och sådant? Inget av det är bytt på minst 3 år och några tusen mil. På min 850 gick det sönder varannat år.
Min far tog också en runda, han kan lite grann om bilar och han sa att det inte kändes något från pedalen och att det hade varit tydligt om skivorna var skeva.