Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Någon som bytt detta stödlager och har exakt koll på hur det går till? Tacksam för en detaljerad genomgång är jag!

Lösa stödlager verkar inte finnas hos Volvo men har sett att det finns hos Tyska reservdelsåterförsäljare.. Jag står i valet och kvalet nu, mellan köp av en ny komplett drivaxel eller om det kan tänkas gå och lösa med ett lager byte..
Vill minnas att rätt lager även finns hos kullagret.com

Men som du själv är inne på, drivaxel komplett är hyfsat billigt så jag hamnade i det spåret.

Annars var väl planen att kapa det gamla lagret med vinkelslip och sedan med ett lagom långt rör med lite större diameter knacka på det nya lagret, troligen med hjälp av värme/kyla. Men som sagt, bytte komplett istället.
Jag har samma jobb på agendan. Såg ett klipp på youtube där de tryckte på ett lager med hydraulpress men då måste man väl ha isär inre knuten för att få ett bra mothåll? Köpte också ett från kullagret med samma mått som lagret som sitter på axeln (tror det var det som länkades ovan). Köpte det för ett år sedan men har inte blivit att byta det ännu då det var lite över vad jag hade lust att börja med om man måste isär med med inre knuten också.
Cigg-uttag maxström?

Hej, Funderar på att skaffa en hyfsat krafti[…]

Som TS vill jag påpeka att jag inte frå[…]

Vet f*n inte hur det står till i huvudet p&a[…]

Ingen respons vid gaspådrag

Du har troligtvis ett gasspjäll av fabrikat M[…]