Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kena
LOB skrev:Mekster.se säljer bromsok under varunamnet "A.B.S." till 610-680 kr (utan krångel med pant-bromsok) men i förpackningen ligger Volvo orginal (Ate).
Tack för tipset! Är det nya eller renoverade? Jag har köpt billiga en gång och det var renoverade varav den ena stod det Ate på och den andra var blank men de har då funkat nu längre än de Biltema jag hade tidigare.
av LOB
Kena skrev:
LOB skrev:Mekster.se säljer bromsok under varunamnet "A.B.S." till 610-680 kr (utan krångel med pant-bromsok) men i förpackningen ligger Volvo orginal (Ate).
Tack för tipset! Är det nya eller renoverade? Jag har köpt billiga en gång och det var renoverade varav den ena stod det Ate på och den andra var blank men de har då funkat nu längre än de Biltema jag hade tidigare.
Ser helt nya ut. Om de är renoverade så är de väldigt noga blästrade och med nymetallfinish och helt nya kolvar etc. Hur ser renoverade ok ut?
LOB skrev:Behöver man smörja kolven på nya bromsok? Förutsätter nästan att det är gjort på fabrik och fick lust att avsluta mekandet kl 24... :D
Nej.

Men så klart att lite bromsoksfett penslat under skyddsdamasken skulle hjälpa till att hålla fukt borta.
Men överkurs.

Håll olje-produkter borta från gummit.
Cigg-uttag maxström?

Förhoppningsvis går säkringen inna[…]

Som TS vill jag påpeka att jag inte frå[…]

Vet f*n inte hur det står till i huvudet p&a[…]

Ingen respons vid gaspådrag

Du har troligtvis ett gasspjäll av fabrikat M[…]