Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av eiramsundqvist
Hej
Min baklucka har en tid varit mycket tung och för att hålla den uppe måste jag använda mig av en pinne för att hålla upp den, annars faller den ner meddetsamma med en duns.
Nu var den inlämnad på en verkstad för flera saker och då tänkte jag passa på att fixa bakluckan samtidigt.... På kvittot står bla : Gasdämpare bak.
Jag trodde att jag skulle få en bil med en klok baklucka tillbaka. Men luckan åker fortfarande igen med en smäll om jag inte pallar upp den med en pinne. Har jag beställt fel på ngt sätt, kanske är det ett större fel än bara gasdämpare? Eller har verkstaden gjort ngn miss? Kan Gasdämpare bak, vara ngt annat och att jag varit otydlig i min beställning? Ska ringa dem på måndag såklart, men det kan ju alltid vara bra att ha lite kunskap först.....
vänligen
Marie (volvo s70, 1998)
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Kan det vara så att du blivit missförstådd och att dom bytt stötdämparna bak?

Mvh GK
Användarvisningsbild
av MarcusJ
Har du spoiler/vinge på bakluckan?
Är gasdämparna bytta till rätt sort? För en del bilmodeller ska man ha starkare gasdämpare när vinge är monterad på luckan.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Finns två uppsättningar gasdämpare till denna bilmodell en för baklucka utan spoiler och en för baklucka med spoiler. Tror inte att luckan ska åka igen med en duns om man typ sätter fel dämpare, snarare att den åker igen sakta.

Handbromsen tar bra men man behöver dra spake[…]

Hur och varför vill du dela. Internet fr&arin[…]

Kolla reläet för bränslepumpen, l&o[…]

Det var oljefällan som var igensatt. Bät[…]