Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

Fick anmärkning på besiktningen igår att yttre styrled höger glappade och att krängningshämmarstaget på vänster sida var helt av. Har bytt båda delarna idag utan större problem men nu när jag varit ute och kört med den lite så klonkar det på högersida i framvagnen vid ojämnheter. Kan detta ha med bytet av styrleden att göra? Kunde inte känna något glapp i styrleden efter jag monterat den men kan den behöva efterdras av någon anleding?
Hej sp123ltd1!

Ett nytt klonk två dagar efter bes.låter skumt? Antingen har dem missat nånting eller så har det övre fjäderfästet släppt
(vulkning som lossnat) det sista alternativet är om du glömt dra fast någon bult eller mutter..... :-O)

Mvh.R.
roh66 skrev:Hej sp123ltd1!

Ett nytt klonk två dagar efter bes.låter skumt? Antingen har dem missat nånting eller så har det övre fjäderfästet släppt
(vulkning som lossnat) det sista alternativet är om du glömt dra fast någon bult eller mutter..... :-O)

Mvh.R.
Faktiskt, så har jag också fått brustet fjädersäte precis efter att bilen lyfts.
Naturligtvis var dom kass innan, men dom brast vid lyftet, och symptomen kom först då.
Tack för svaren! Har lyckats framkalla ljudet nu genom att "gunga" bilen på högersidan fram. Och göra jag stora gungningar så låter det inte men när jag för små lite mer ryckiga gungningar så hör jag ljudet. Då borde det inte vara fjäderfästet? Ska hissa upp bilen och känna på krängningshämmaren om den känns glapp.
Motorhaveri s60 2.4T

Är det kugghjulet på kamaxeln som sakna[…]

Vi har Opus här i byn som gärna vill ha […]

Tjenare! Fråga inte hur, men har råkat[…]

Den stora annons-tråden

Undrar hur många mil man kan pressa ur en M[…]