Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av granfinale
En liten fundering,

Jag har köpt en 05:a C70 T5.
Den har den stora stereon, med 3 skivor cdväxlare.
Min undran är, varför spelar inte den inte hemgjorda CDskivor? bara "riktiga"?
Vill inte byta ut en fullt fungerande bra stereo bara för att kunna spela via bluetooth eller brända skivor.
kan något göras åt detta?
tack på förhand.

Med vänlig hälsning,

Uffe
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Samma på min radio (har samma radio som dig) och dom är kända för att inte vilja spela brända cd-skivor, varför vet jag inte och om det går att åtgärda vet jag heller inte.
av c7098
Vissa märken av skivor funkar bättre än andra, sen om man kan få tag på "Audio CD-R" skivor så brukar dom funka bättre än vanliga CD-R. CD-RW funkar inte alls.
Det finns lösningar dock, Volvos CD växlare i bakluckan spelar CD-R, eller så kan man lägga till en Grom eller Yatour box till CD växlar ingången och få Bluetooth, SD kort och USB uppspelning.
Användarvisningsbild
av taxi
Det går! Jag har SC-901 i min bil, antar att ni har samma?
Sonys cdr-skivor och ett brännarprogram som kan bränna långsamt, max fyra gånger hastigheten, då funkar det.

Sen finns ju aux-omvandlare till dessa också, som man kopplar till cd-växlaringången. Kostar runt 1500 kr.
c7098 skrev:Vissa märken av skivor funkar bättre än andra, sen om man kan få tag på "Audio CD-R" skivor så brukar dom funka bättre än vanliga CD-R. CD-RW funkar inte alls.
Det finns lösningar dock, Volvos CD växlare i bakluckan spelar CD-R, eller så kan man lägga till en Grom eller Yatour box till CD växlar ingången och få Bluetooth, SD kort och USB uppspelning.
En fundering,

jag antar att jag inte har en växlare i skuffen om man bara har cd kassetten för 3 skivor?
taxi skrev:Det går! Jag har SC-901 i min bil, antar att ni har samma?
Sonys cdr-skivor och ett brännarprogram som kan bränna långsamt, max fyra gånger hastigheten, då funkar det.

Sen finns ju aux-omvandlare till dessa också, som man kopplar till cd-växlaringången. Kostar runt 1500 kr.
jag bränner mina skivor på min MAC, så det är ju det bränningsprogrammet jag använder
av c7098
granfinale skrev:
c7098 skrev:Vissa märken av skivor funkar bättre än andra, sen om man kan få tag på "Audio CD-R" skivor så brukar dom funka bättre än vanliga CD-R. CD-RW funkar inte alls.
En fundering,

jag antar att jag inte har en växlare i skuffen om man bara har cd kassetten för 3 skivor?
Då antar du fel :D

Jag har två C70, båda har SC901 med 3 CD växlare, ena har en 6 CD växlare i bakluckan på vänster sida vid hålet under lampan, den andra har ingen växlare.

Tjenare! Fråga inte hur, men har råkat[…]

Den stora annons-tråden

Undrar hur många mil man kan pressa ur en M[…]

Motoroljenivå

Jag har en V 50 automat 2011 men en D 4 motor. Den[…]

Bokat för besiktning, kunde inte tacka nej […]