Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Bandit66
Min SRS lampa har börjat lysa, fick reda på av en på Bilia att det möjligtvis kan vara sladden under förarsätet men jag har tre kontakter där under, vad går dom olika kontakterna till? Någon som kan hjälpa mig där? Sen så har bältespåminnaren slutat blinka oavsett om man sitter på förar plats eller passagerarsätet, kan det vara relät eller annat, vad hittar man relät?? Jag har en Volvo V70 -99

Tackar mycket i förhand. Micke "Bandit"
av Bandit66
Ingen elstyrning av stolar kan det vara för bältespåminnare? Två av dessa finns även under passagerar stol och på den sidan finns ingen airbag men kan det vara för bältessträckare oxå?
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Airbagsen sitter i stolarna. Alla x70 har airbag i stolarna. 97-98 har mekanisk utlösare, men 99+ har elektronisk(och därmed mer kablar under stolen).
Bältessträckaren sitter i B-stolpen, och är vad jag vet mekanisk, den utlöser när bältet dras med en viss kraft.

Jag har en -97a, inga elstolar, och jag har bara en kabelhärva under varje stol.
Användarvisningsbild
av Nexus
Kan även vara kontakten under stolen på pasagerar sidan. Lossa batteripolen, ta isär kontanken på båda sidor, i med kontaktspray eller så och åk läs av och radera coderna.
Fick min lampa lysa efter jag dammsög nitiskt under stolarna.
Volvo hitta inget fel men radera coden på pasagerar stolen i samband med jag hade den inne på kamremsbyte sen har den aldrig tänds igen :-)-)
av Bandit66
Har varit i kontakt med bilia som tar från 1500:- och uppåt för att hitta vart felet ligger är därför själv på jakt efter Felkodsläsare. Finns på bl.a. biltema för 1000;-
Användarvisningsbild
av Nexus
1500 för läsa av coder? Bor du i sthlm eller :shock:
Jag fick det gratis när bilen ändå var hos de :-)-)
Det kallar jag kundservice!
av MickeM
Bandit66 skrev:Har varit i kontakt med bilia som tar från 1500:- och uppåt för att hitta vart felet ligger är därför själv på jakt efter Felkodsläsare. Finns på bl.a. biltema för 1000;-
Jag har Biltemas volvoanpassade OBD-läsare.
Den läser alla system på min V70N.
Läser, och kan släcka i alla databoxar på samma scanning.
Kan kolla livedata i motorstyrdonet, om bilen är EOBD kompatibel. (Ingen aning om en -99 är det)
Riktiga Volvo-felkoder på Volvospråk, eller EOBD på alla fordon med den möjligheten.

(EOBD =ISO kompatibel. Lag i bilars styrdon efter 2001.)

Som sagt, så om den funkar fullt ut på en -99, törs jag inte säga.
-99 finns som både gammalt och nytt system....
av Bandit66
Ja, jag bor i Stockholm och dom tar 1500 för att koppla in datorn sen kan priset gå uppåt ju mer dom måste felsöka. Kan man byta ut kontakterna emot socker bitar? på så sätt vet man ju att det inte glappar.

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]