Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Poplordvolvo
Hej hittar inget i nån tidigare tråd så jag skriver detta i denna nya och hopps att jag kan få bra svar.

De är så att lin 98a xc70 ibland eller ja rätt nu ofta efter att jag kört och stänger av den så vill den inte starta. Men lyfter jag på pluspolen om och om igen så vill den till slut starta. Bör den är kall startar den till 99 procent alltid. Börjar bli smått less och hoppas som sagt på svar.

Ingen motorlampan tänd när detta händer heller.

Hört ryckten om att de är vanligt på dessa och att de kan vara lambdasonden men vilken av dom hur får man veta de hur löser jag detta problem

Tack på förhand
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Lambdasonden har inget med det där att göra. Mina 2 huvudmisstänkta är ju reläet till bränslepumpen eller huvudreläet som sitter ovanför kylaren.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Kassa tänddelar kan ge svårstartad motor när den är varm.

... Sen bör du inte lyfta pluspolen, lyft minuspolen istället. Finns risk för både bil och personskador annars. Skulle något strömledande, t ex en hand, armband eller liknande, råka ligga mot karossen när du tar av eller sätter på pluspolen så blir det en jäkla fin smäll... Väldigt onödig risk...

Är det en volvofälg?

Är Tesla Y verkligen på 360 l? J[…]

Felkod B5

Hej allihop! Vi var och kollade på en XC60[…]

Välkommen ut i trafiken

Jag har kvar ett nytt expansionskärl, som &au[…]