Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Volvo855a
Måste byta tändningslåset samt lås i alla fyra dörrar på min 855 -96.
Funderar på att istället byta byta hela dörrarna för att slippa byta alla låsen.
Någon som har erfarenhet av detta? Är det lättast att byta hela dörrarna än att byta låsen i alla dörrarna? O sen bara byta tändningslåset.
Är det svårt att skruva av tändningslåset och sen på med ett nytt?
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Svårt och svårt, det är väl högst individuellt... Tändningslåset sitter dock med brytbultar av säkerhetsskäl, så dom lär borras bort... Så ja, visst, det är ju en hel del jobb...

Sen får du ju tänka på att du har startspärr, som sitter i nyckeln. Med andra ord måste du fortfarande ha kvar orginalnyckeln och på något lämpligt sätt se till att den är tillräckligt nära antennringen för att bilen ska starta... Alt. åka till volvo med en hög pengar och få nya nyckeln inprogrammerad.

Personligen skulle jag behålla orginaltändningslåset för enkelhetens skull, sen skaffa fjärrlås om man inte redan har det. Då behöver man inte använda nyckeln för dom nya låsen speciellt ofta(men ha den på knippan ändå)
Användarvisningsbild
av Hilmer
Vad är anledningen till att du ska byta ut låsen?
Om nyckel saknas så är det ju rattlås och låscylindern i framdörrarna som måste bytas, om nyckel finns så räcker det att byta låscylindern i dörrarna och låscylindern vid rattlåset.

Edit: Det kopplade inte direkt, såg nu att det var samma användare till tråden jag redan svarat i.

Är det en volvofälg?

Är Tesla Y verkligen på 360 l? J[…]

Felkod B5

Hej allihop! Vi var och kollade på en XC60[…]

Välkommen ut i trafiken

Jag har kvar ett nytt expansionskärl, som &au[…]