- sön 11 dec 2016, 11:25
Hej!
Har nu ett nytt problem med bilen... (V70/98 årsmodell).
Kom hem efter en längre tur igår, med inga problem alls.
Ställde bilen och skulle sedan efter ca 30 min starta igen o åka vidare, den startade då inte/startade men dog på tomgången.
Låtit den stå över natten och startade den idag, den startade direkt och står på tomgång, men efter en stund så dör den.
Försöker man starta den (normalt) så går det inte, ger en lite gas så går det, men nästan direkt när en släpper gasen så går den ner på tomgång och dör.
Ibland så kan den gå på tomgång ca 30sek till någon/några min innan den dör.
Har ni några förslag på vad det kan vara?
Det som nyligen är gjort är:
Byte av katalysator, bränsle/oljefilter, olja, tändstift och den har sedan dess gått utan problem fram tills igår med ovan symtom.
Inga felkoder finns satta i systemet.
Kollat över säkringar o de är hela, bränslepumpen surrar till när en vrider myckeln till läge 2.
Har googlat lite o fått fram att det ev kan vara:
Bränslerelä
Antennringen vid nyckellåset
Ev pumpen
Har även testat med annan nyckel, problemet kvarstår, även testat att ta av - polen utan framgång.
Det finns bränsle i tanken.
Tacksam för hjälp/förslag!
Har nu ett nytt problem med bilen... (V70/98 årsmodell).
Kom hem efter en längre tur igår, med inga problem alls.
Ställde bilen och skulle sedan efter ca 30 min starta igen o åka vidare, den startade då inte/startade men dog på tomgången.
Låtit den stå över natten och startade den idag, den startade direkt och står på tomgång, men efter en stund så dör den.
Försöker man starta den (normalt) så går det inte, ger en lite gas så går det, men nästan direkt när en släpper gasen så går den ner på tomgång och dör.
Ibland så kan den gå på tomgång ca 30sek till någon/några min innan den dör.
Har ni några förslag på vad det kan vara?
Det som nyligen är gjort är:
Byte av katalysator, bränsle/oljefilter, olja, tändstift och den har sedan dess gått utan problem fram tills igår med ovan symtom.
Inga felkoder finns satta i systemet.
Kollat över säkringar o de är hela, bränslepumpen surrar till när en vrider myckeln till läge 2.
Har googlat lite o fått fram att det ev kan vara:
Bränslerelä
Antennringen vid nyckellåset
Ev pumpen
Har även testat med annan nyckel, problemet kvarstår, även testat att ta av - polen utan framgång.
Det finns bränsle i tanken.
Tacksam för hjälp/förslag!