Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Aha okej var också inne på det först... Du menar att man lossar spindelleden ute vid lagret? sitter väl med 2 bultar eller nått, trycker ner leden med ett stag eller så? och sedan trycker ut axeln? Byter lagret-->Monterar tillbaka :D
av Kena
Ett tips! Jag tyckte det var lite trixigt att få i drivknuten i splinesen i lagret när jag monterade ihop. Tog en gängstång och gängade in den i axeln och drog in den i lagret så gick det geschwint :wink:
Släpper du på styrleden och sen tar bort dom två genomgående bulten som klämmer fast fjäderbenet mot spindeln så är det bara att vika ut hela spindeln sedan. Se bara till att så att inte drivaxeln delar sig i knuten längre in för då blir det ett h-vete att få tillbaka den sen.
Kena skrev:Ett tips! Jag tyckte det var lite trixigt att få i drivknuten i splinesen i lagret när jag monterade ihop. Tog en gängstång och gängade in den i axeln och drog in den i lagret så gick det geschwint :wink:
Okej funderade också lite på just det momentet.. ska dimensionen på stången vara samma som axelbulten?
Ska göra operationen i en "gör de själv hall" vilket leder till viss begränsning.
av Kena
C70kallstart skrev:
Kena skrev:Ett tips! Jag tyckte det var lite trixigt att få i drivknuten i splinesen i lagret när jag monterade ihop. Tog en gängstång och gängade in den i axeln och drog in den i lagret så gick det geschwint :wink:
Okej funderade också lite på just det momentet.. ska dimensionen på stången vara samma som axelbulten?
Ska göra operationen i en "gör de själv hall" vilket leder till viss begränsning.
Jo i samma hål, tror det är m10

Det börjar bli hög tid att bagageutrymm[…]

Funderar på att leta lite på skroten e[…]

P0171

Visst sitter evap-ventil och kolkanister baktill v[…]

Joo, det är den. Jag har använt den n&au[…]