Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Stålle
Någon som vet hur vanlig bilen är som jag köpt? Det är en s70-99 awd med clima,rti, elstol rumpvärmare bak taklucka mm verkar vara all utrustning som fanns 99
Användarvisningsbild
av DayDreamer
AWD bilar brukar vara rätt så väl utrustade.

Men Det som du beskriver som RTI, elstol, taklucka är enskilda tillval dvs dom ingick inte i något tillvalspaket.
Tillvalspaketen bestod av komfortpaket, sportpaket och affärspaket. Eluppvärmt baksäte ingår i komfortpaketet, ECC (klimatanläggning) ingår i affärspaketet.

Kikar du in i denna tråden (min garagetråd) så står det vad som är standardutrustning och vad som ingick i dom olika paketen :) http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 17&start=0
av Stålle
Då måste jag ha alla paket på denna. Jag vet att det är en säljare på Volvo som haft den och förra ägaren sa att den egentligen skulle få på export.
Tack för info. Tror jag gjorde ett bra köp när jag köpte den.
Användarvisningsbild
av MarcusJ
S70 AWD är ovanliga över huvud taget. Maxutrustade kan det inte finnas många av.
av Stålle
Måste ju vara något special med denna då vad kan man negera om man vill sälja den? Den har gått 34000 men välservad och rostfri. Bör ju kunna få mer än jag gav.
Användarvisningsbild
av MarcusJ
Du kan få byta jämnt med min S70 GLT. Allting fungerar, inklusive ECC och farthållare. 29800 mil. :D
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Stålle skrev:Då måste jag ha alla paket på denna. Jag vet att det är en säljare på Volvo som haft den och förra ägaren sa att den egentligen skulle få på export.
Tack för info. Tror jag gjorde ett bra köp när jag köpte den.
Ja alla dom 3 paketen är ganska så vanligt att man har, men du har ju en massa extra tillval på denna ju.
Det finns så klart mer tillval på dessa som tillexempel, automatiskt avbländningsbar backspegel, lutningssensor och ultraljudssensorer för larm, CD-växlare, bälteskudde, osäker på om det fanns bensinvärmare på dessa, Dolby-prologic surround sound (går ej att få om man har RTI). Beroende på radio modell så var effektförstärkare på 4x50 watt tillval. Har man radion SC-901 så har man även en effektförstärkare (4x50) monterad som standard. :D
Stålle skrev:Tror tom att det är samma färg som din :)
Ok nice 8) den färgen kom förövrigt 99 :)

Det börjar bli hög tid att bagageutrymm[…]

Funderar på att leta lite på skroten e[…]

P0171

Visst sitter evap-ventil och kolkanister baktill v[…]

Joo, det är den. Jag har använt den n&au[…]