Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Face
Haj haj! Jag har sökt igenom forumet efter den info jag saknar. Har en s70 1997. Bytt alla lampor i mätarhuset, snyggt som fasen vart det! Ska fortsätta med resten, och har förstått att det ska vara t3 i strömställarna, ska det vara de korta eller de långa? Och i klimatpanelen, där ska det vara t4 va? Hur många och korta/långa? är min fråga, i panelen dvs. Tack för svar! <3
I strömställarna är det T3 både korta och långa, exakta antalet av varje kan jag tyvärr inte svara på, T4 ska det vara i klimatpanelen där är det 4 stycken.
DayDreamer skrev:I strömställarna är det T3 både korta och långa, exakta antalet av varje kan jag tyvärr inte svara på, T4 ska det vara i klimatpanelen där är det 4 stycken.

Åh tack så mycket! Det hjälper verkligen. Ska bara klura ut vilka som ska vara långa och korta då. Är det korta t4 i klimatpanelen?
Ett tips, beställ sådana här http://www.conrad.se/Lampa-Barthelme-(%D8xL-3.1-mmx6.5-mm-Klar-1-st.htm?websale8=conrad-swe&pi=727091 och byt ut själva miniglödlampan i hållaren, man pillar loss trådarna och drar ur den gamla lampan, sätter i den nya och drar trådarna på samma sätt som den gamla och klipper bort överfödig längd på trådar, har gjort detta själv nyligen och funkar klockrent, ett pilligt men roligt jobb, och väldigt lönsamt mot att köpa färdiga.

Mike
mikethebik skrev:Ett tips, beställ sådana här http://www.conrad.se/Lampa-Barthelme-(%D8xL-3.1-mmx6.5-mm-Klar-1-st.htm?websale8=conrad-swe&pi=727091 och byt ut själva miniglödlampan i hållaren, man pillar loss trådarna och drar ur den gamla lampan, sätter i den nya och drar trådarna på samma sätt som den gamla och klipper bort överfödig längd på trådar, har gjort detta själv nyligen och funkar klockrent, ett pilligt men roligt jobb, och väldigt lönsamt mot att köpa färdiga.

Mike

Ash! De är så billiga att köpa kompletta så det kvittar. Ett par kronor på ebay. Bara jag vet längd etc :)

Är det en volvofälg?

Är Tesla Y verkligen på 360 l? J[…]

Felkod B5

Hej allihop! Vi var och kollade på en XC60[…]

Välkommen ut i trafiken

Jag har kvar ett nytt expansionskärl, som &au[…]