Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av sgeust
Hej, har haft tanken att sätta S60R:s bromsok på min 855. Har hittat många trådar men aldrig riktigt fått ett svar varför det inte går.. Jag läste också någonstans om att man kan slå Porsches bromsok på en 850. Har någon erfarenhet av detta och vet hur mycket jobb det är? Vilka ok går att sätta på en 850? Tack!
Användarvisningsbild
av Nexus
Vad har du för bromsar på den idag? 302 mm skivor från V70R är ju en trevlig enkel uppdatering om man vill ha lite bättre bett i bromsarna..
Sen finns ju Volvo 320 mm skivor med större OK som är bult on
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Bild

Skälet till att ingen monterar S60R-ok fram på 850 syns på bilden ovanför. Det finns dem som svetsat i spindeln och borrat nya hål. Men om man inte har stenkoll på material och härdningar så är det något man absolut ska undvika. Och det finns inte plats för att göra några vettiga adaptrar heller. Däremot finns det adaptrar att köpa till Alfa 159 3,2 + 2,4 JGTC bromsok som är samma modell som S60R men med en annan infästning. Porsche-oken passar ju också med adapter av samma anledning som alfa att bultarna sitter från ett annat håll.

Sen lär man ha i åtanke att oken bygger rejält utåt och det kan vara lite knepigt att hitta fälgar som passar utan att ekrarna slår i oket. Har nyligen gått på den niten själv...
Senast redigerad av 1 Marlboroman, redigerad totalt 0 gånger.

Är det en volvofälg?

Är Tesla Y verkligen på 360 l? J[…]

Felkod B5

Hej allihop! Vi var och kollade på en XC60[…]

Välkommen ut i trafiken

Jag har kvar ett nytt expansionskärl, som &au[…]