Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av baloo_blondi
De e så att jag håller på o bygga en folkracebil av en 855 97. Jag plockade bort kofångarna o lysena fram o bak o dragkroken. O sen när jag skulle starta den så startar den inte. Den gick jätte bra innan. Nån som vet va de kan vara?
av MickeM
Hur mycket demonterade du, och hur?

Satt det en larm-enhet i hjulhuset som är borta nu?
Vart satte du utetempgivaren nu?
Borde starta utan den iofs....

Går startmotorn, eller?
av baloo_blondi
Fram finns varken kofångare blinkers eller lyktor. Utetempgivaren hänger kvar. Jag skruvade bort de mesta, förutom att ja kapade kofångaren med tigersåg i hörnen. Ja startmotorn går runt
av MickeM
Låter starten som den ska, eller går den misstänkt lätt?

Den kan ha tappat kompet av nedsurning. Vanligt fel om man startar o stoppar med kall motor.

Ger ingen felkod.

Har du konstaterat att gnistan är borta?
Dvs testat löst Stift.
av baloo_blondi
Ja den låter precis som vanligt. Jag har testat med stroblampa på alla fem o de ger inget utslag. Har provat me annan spole o testat andra givare. (Varvtalsgivare o kamaxelgivare)
Användarvisningsbild
av Hilmer
Eftersom ni demonterat allt det där så undrar man ju ifall ni inte också lyckats demontera en jordkabel i all hast!?
Det är ju rätt svårt att gissa sig till fel på en bil som vi inte sett och som gick fint innan ni gjort rätt omfattande demontering på, det kan ju vara precis vad som helst!

Är det en volvofälg?

Är Tesla Y verkligen på 360 l? J[…]

Felkod B5

Hej allihop! Vi var och kollade på en XC60[…]

Välkommen ut i trafiken

Jag har kvar ett nytt expansionskärl, som &au[…]