Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Prim
Hej har precis införskaffat mig en Volvo V70 GLT 1997 20V gått 25,000mil i skrivande stund och går som en dröm, dock var jag nyligen och besiktade bilen och påväg till besiktningen så tändes motorelektroniklampan den ökända "lambda" lampan som är orangefärgad med en grön triangel i, naturligtvis åkte bilen ut på

HC-HALT TOMGÅNG - FÖR HÖG 186/100

CO-HALT FÖRHÖJD TOMGÅNG FÖR HÖG 0,40/0,50 dock 1,27/0,30

LAMBDA-VÄRDE FÖRHÖJD TOMGÅNG 0,95/0,96-1,04

Jag var och läste av felkoder direkt på en verkstad och fick då 446 sekundär luftflöde, de kunde radera koden så lampan slocknade men den tändes direkt på så naturligtvis är det något som är galet, min fråga är då om det är relaterat till de här värdena eftersom pratade om en magnetventil eller liknande som skulle ta hand om avgaser som inte kan förbrännas vid kallstart. Vad skall man börja felsöka? har svårt att tro att katten är dålig eftersom bilen inte har gått så himla långt, sökt lite här på forumet och hittat att klet i vevhusventilationen kan orsaka detta även spruckna slangar samt trasiga lambdasonder men borde jag inte få en felkod om lambda 1 respektive 2 är dålig?

alla förslag tas emot under största granskning! Med vänlig hälsning Jimmy

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]