- mån 17 okt 2016, 18:38
Hej, jag håller på och försöker hjälpa en kompis som har en V70 som har stått i ca 1½ år utan att dom har kunnat låsa upp den. (batteriet är helt urladdat ) Låsen på förarsidan och bagaget har inte använts på många år så dom var helt ihopkärvade och dom har provat att spraya i alla möjliga olika medel utan resultat. Jag provade iallafall om man kunna förse bilen med ström och öppna den via dosan, så jag jordade bilen och gav ström genom extraljusen ifrån ett batteri men det hände ingenting, domljusen börja lysa så stöm fick ju bilen iallafall. Jag gjorde så här på en 960 jag hade förut och det gick hur bra som helst att ge bilen ström genom blinkerskontakterna och låsa upp via dosan. Iallafall så provade vi sen att försöka bryta oss in med en stålvajer och dra upp dörrplopparna på varje dörr, men det värkar vara någon spärr som gör att man inte skall kunna göra på det sättet, för vi fick upp plopparna men dörrarna var fortfarande låsta... Så hur skall man kunna göra i nästa steg? Vi funderar på att knacka ruta, men då kommer vi väl ändå inte att kunn öppna någon dörr när det inte funkar att öppna dom med plopparna uppdragna??
Summa sumarum, Båda låsen (förarsida och bagage) fungerar inte alls, dom har inte blivit använda på många år tydligen och jag antar att dosan och bilen inte känner igen varandra efter att den har stått så länge och dörrarna går inte att låsa upp via dörrplopparna.... om man nu skulle krossa en ruta så kommer man väl ändå inte att kunna öppna bilen?
Det handlar alltså om en -99 års V70.
=)
Summa sumarum, Båda låsen (förarsida och bagage) fungerar inte alls, dom har inte blivit använda på många år tydligen och jag antar att dosan och bilen inte känner igen varandra efter att den har stått så länge och dörrarna går inte att låsa upp via dörrplopparna.... om man nu skulle krossa en ruta så kommer man väl ändå inte att kunna öppna bilen?
Det handlar alltså om en -99 års V70.
=)