- fre 14 okt 2016, 16:59
Hej!
Igår dog plötsligt bilen under färd, helt utan förvarning.
Jag har idag bogserat hem den och börjat felsöka lite smått, tänkte fråga om lite råd här :)
Batteriet är ok. Har även testat med startkablar från annan bil.
Startmotorn går runt, men motorn får ingen gnista (tror jag)
Jag kan höra bränslepumpen när jag slår på tändningen och jag lossade luftburkslocket och sprayade startgas i slangen medan startförsök.
Så jag tror att jag kan utesluta bensintillförsel som problem?
Alla säkringar är hela.
Jag har läst mig till att det kan vara kamaxelgivare eller vevaxelgivare kanske. Kan dessa ge detta symtom? Kan jag testa dessa på något vis?
Jag har lokaliserat kamaxelgivaren, men var sitter vevaxelgivaren?
Har även en v70 2,4 -02 på gården, kan någon av dessa delar vara samma tro, för att flytta över i felsökningssyfte tänker jag?
Jag har en kina-odbd läsare som funkar fint till v70n, men s70 vill inte connecta med den så jag kan tyvärr inte felsöka där.
Vet inte riktigt vart jag ska ta tag i felsökning härnäst, hoppas på lite råd och tips här :)
Tack på förhand!
Det är en s70 -98 2,5 Manuell
Igår dog plötsligt bilen under färd, helt utan förvarning.
Jag har idag bogserat hem den och börjat felsöka lite smått, tänkte fråga om lite råd här :)
Batteriet är ok. Har även testat med startkablar från annan bil.
Startmotorn går runt, men motorn får ingen gnista (tror jag)
Jag kan höra bränslepumpen när jag slår på tändningen och jag lossade luftburkslocket och sprayade startgas i slangen medan startförsök.
Så jag tror att jag kan utesluta bensintillförsel som problem?
Alla säkringar är hela.
Jag har läst mig till att det kan vara kamaxelgivare eller vevaxelgivare kanske. Kan dessa ge detta symtom? Kan jag testa dessa på något vis?
Jag har lokaliserat kamaxelgivaren, men var sitter vevaxelgivaren?
Har även en v70 2,4 -02 på gården, kan någon av dessa delar vara samma tro, för att flytta över i felsökningssyfte tänker jag?
Jag har en kina-odbd läsare som funkar fint till v70n, men s70 vill inte connecta med den så jag kan tyvärr inte felsöka där.
Vet inte riktigt vart jag ska ta tag i felsökning härnäst, hoppas på lite råd och tips här :)
Tack på förhand!
Det är en s70 -98 2,5 Manuell