Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har en V70 2,4 -00 som jag misstänker att servopumpen gett upp på ! När man startar bilen för första gången för dagen, skriker/brummar det ifrån motorrummet och servostyrningen är trög, men ökar jag varvet till 1500rpm är allt ok ! Kollat och sett att det finns 2 olika servopumpar, men jag ska ha den utan integrerad behållare. Var kan jag hitta original reservdelsnummer, eller varifrån köper jag så det blir rätt?

Sen har jag ytterligare ett skumt fel, och det är att ibland så stannar motorn plötsligt när man tex kör in i en rondell eller stannar för rött ljus! Detta har hänt 3-4 ggr senaste månaden, så inget "jobbigt"fel egentligen, men frugan vill inte använd bilen pga detta! Kollat felminnen, och efter första gången lös motorlampan och jag fick upp en felkod som sa att det varit för lågt varvtal (felkod P0506 ), men efter radering och ytterligare 2-3 stopp finns inget i felminnet! Har för mig att nån nämmt nåt om att man kan rengöra spjällhuset eller nåt! Tacksam för lite tips !!
Precis du ska ha servopumpen med separat behållare :) art nummer står på en lapp eller något på servopumpen inte så ovanligt att dessa lappar har trillat bort med tiden. Du kan ju gå in och höra med volvo vad en ny kostar där samt be dom att skriva upp art nummer. :)

Ja en enkel rengöring kan göra att det blir bra igen det skadar ju absolut inte så börja med det :) Har du en sugmotor så går det fort att rengöra spjället, på turbomotorerna är det mera trångt och spjället sitter på undersidan av insugsgrenröret.
Motorhuvsjustering

Nej plåten är frisk där och g&arin[…]

Lastnät till S60

Tänkte slänga in ett lastnät i en S[…]

Defekta spridare?

Har en nissan micra k11 1998 bensin som bara g&ari[…]

Sorry to post in english, still not confident enou[…]