Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har en Volvo 855 -95
Som stått länge (4-5 månader) den startade när jag tog den i drift igen, men när jag skulle starta den andra gången så var batteriet helt dött. Laddade batteriet och provade igen och så fort jag kopplar in batteriet så går varningblinkersen igång. Försöker jag starta så händer ingenting, hör att pumpen startar, men inte ett liv i startmotorn. Ingen spänning till cigguttag heller.
Har provat båda nycklarna och provat att tända 5ggr med nyckel i tändningslåset. Det finns en fjärröppnare/larmdosa till bilen men den har inte fungerat under de 10 åren jag haft bilen (har försökt att koda den till bilen)
Det finns någon form av larm son jag aldrig användt, sitter en sensor och en glaskrossgivare på rutan.

Någon som har en idé om vad jag kan göra?
Ok, då törs jag nästan lova att du har orginal VGAII larm i bilen. Larmet är relä 210-211. Det går att ta bort och ersätta med ett byglingsrelä(alla 850 utan larm har detta) så ska bilen fungera sen. Dock utan larm och fjärrlås då, givetvis.

Har du även startspärr på den? -95or har startspärr, om dom har någon, i form av en svart pinne man stoppar in i ett hål innan man startar.
installera dragkrok

+1 Köp utan elsats.

Är väl ingen adaptiv farthållar[…]

Venturatuning T8 2024

Samma här var intresserad men hade velat haft[…]

Har en spökande V60 här som ibland kan f[…]