Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Enbitost
börjar med att be om ursäkt ifall detta är på fel forumsdel!

det är så att jag tror att en vevstake har krökts. Och att fixa detta på firma kostar multum så vore ju kul att byta/renovera motorn själv. tyvärr så har jag ju varken garage eller kunskap om motorbyten. vore ju enkelt att sälja bilen, men det är ju ingen som vill köpa en bil med defekt motor för över 4,000 och det tycker jag är alldeles för lite.

Så tänkte kolla om det finns någon här som kan hjälpa mig rädda en T5'a
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Har du laddat för hårt?? :wink:

Visst alla som kan lär väl hjälpa till, Du vet att det är ett rätt så stort jobb och att du måste bort med både topp och oljetrög.
Användarvisningsbild
av Enbitost
DayDreamer skrev:Har du laddat för hårt?? :wink:

Visst alla som kan lär väl hjälpa till, Du vet att det är ett rätt så stort jobb och att du måste bort med både topp och oljetrög.

max 1 bar :S

jo jag har förstått att det inte är något som är gjort på en timme :/ men bara om någon ens har möjlighet att få ut motorn så kan det bytas mot en annan så det blir mindre jobb (och antagligen billigare) har fått tips om en T5 motor för 3500, den har säkert gått långa mil men det finns 1 års garanti.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Enbitost skrev:

jo jag har förstått att det inte är något som är gjort på en timme :/ men bara om någon ens har möjlighet att få ut motorn så kan det bytas mot en annan så det blir mindre jobb (och antagligen billigare) har fått tips om en T5 motor för 3500, den har säkert gått långa mil men det finns 1 års garanti.
Ja det blir nog billigare att byta motor för vem vet ifall vevstaken har tagit med sig något mer som behöver renoveras. Det är ju inte en massa jobb för att lyft ur motorn men det är ju inget man gör på en timme. Det största bekymret är ju också vart man ska vara för inte går det att stå ute eller ja går och går gör det ju alltid. 3500 kr för en T5 motor är nog ett skapligt pris och som du skrev så är det ett årsgaranti på den, är det någon lokal skrot som säljer den motorn? Eller ja det borde det ju vara med tanken på garantin :mrgreen:
Användarvisningsbild
av Enbitost
DayDreamer skrev:
Enbitost skrev:

Ja det blir nog billigare att byta motor för vem vet ifall vevstaken har tagit med sig något mer som behöver renoveras. Det är ju inte en massa jobb för att lyft ur motorn men det är ju inget man gör på en timme. Det största bekymret är ju också vart man ska vara för inte går det att stå ute eller ja går och går gör det ju alltid. 3500 kr för en T5 motor är nog ett skapligt pris och som du skrev så är det ett årsgaranti på den, är det någon lokal skrot som säljer den motorn? Eller ja det borde det ju vara med tanken på garantin :mrgreen:
ja, som jag har förstått så ska man helst inte stå ute. och mycket riktigt, det är en lokal skrot :)
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Får man bara igen huven och skyddar delarna från regn så är det ingen fara, och ska du bara byta motor så plockar du ju aldrig isär motorn heller. Lokal skrot hm gissar på Frykmalm i Karlstad :mrgreen: Ser att du är i från Skoghall och det är jag också :lol: och vad jag vet så finns det ingen skrot på Hammarö.
Användarvisningsbild
av Enbitost
DayDreamer skrev:Får man bara igen huven och skyddar delarna från regn så är det ingen fara, och ska du bara byta motor så plockar du ju aldrig isär motorn heller. Lokal skrot hm gissar på Frykmalm i Karlstad :mrgreen: Ser att du är i från Skoghall och det är jag också :lol: och vad jag vet så finns det ingen skrot på Hammarö.
kan det vara så lätt? :wink: Och mycket riktigt igen, frykmalms fixar alla reservdelar (när jag inte orkar åka till en riktig skrot).

ååh, du råkar inte ha ett garage ? :D
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Enbitost skrev:
DayDreamer skrev:Får man bara igen huven och skyddar delarna från regn så är det ingen fara, och ska du bara byta motor så plockar du ju aldrig isär motorn heller. Lokal skrot hm gissar på Frykmalm i Karlstad :mrgreen: Ser att du är i från Skoghall och det är jag också :lol: och vad jag vet så finns det ingen skrot på Hammarö.
kan det vara så lätt? :wink: Och mycket riktigt igen, frykmalms fixar alla reservdelar (när jag inte orkar åka till en riktig skrot).

ååh, du råkar inte ha ett garage ? :D
Ja inte behöver du isär med motorn för att lyfta ur den. Ja Frykmalm har det mesta men dom ligger lite väl i överkant med priserna på vissa delar och att försöka snacka ner priset är bara att glömma :| Behöver du tipps på bra skrotar med självplock som är super billiga så är det bara att hojta till :)

Garage finns det men inte ens min bil går in och skulle den gå in så skulle man bli kvar i bilen. Har att fått sitta ute på backen när jag ska göra något med min bil, i vintras så fick jag byta bromsok HB ute, som tur var så var det ingen snö just då.

Ett stort garage är att en dröm för mig.

Kullagret där rattaxeln går in i styr[…]

Är väl ingen adaptiv farthållare[…]

Välkommen ut i trafiken

Jag har kvar ett nytt expansionskärl, som &[…]

installera dragkrok

ok! Vilka funktioner får man med volvo orgin[…]