Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av nzTPC
Tja!
Jag har nyligen installerat en laddtrycksmätare i min 850. Och den laddar bara 0.4bar,vilket är grundladdtryck. Jag har bytt magnetventil och testat men utan framsteg. Jag drog ur slangen som gick till wastegaten och då laddade den på bra ( över 1 bar). (Har läst att katalysatorn kan stoppa till det så då kan man väl utesluta det iaf?) Jag har kollat ström till magnetventilen och det är 12v tvärs över de två stiften, antar att de ska va så?
Nån som vet vad felet kan vara?
Tack på förhand :)
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Hm ja katalysatorn kan täppa till så att man får lägre ladd men bilen skulle även gå som en påse nötter. Om du rycker ur kontakten till magnetventilen och kör får du fortfarande grundladdtryck 0,4 ?
av nzTPC
DayDreamer skrev:Hm ja katalysatorn kan täppa till så att man får lägre ladd men bilen skulle även gå som en påse nötter. Om du rycker ur kontakten till magnetventilen och kör får du fortfarande grundladdtryck 0,4 ?
Den laddar fortfarande 0.4.
av nzTPC
TobbeViktor skrev:Laddade bilen som den skulle innan du kopplade in laddtrycksmätaren?
Tänkte om något blivit felkopplat.
Ja de tror jag. Liksom hur ska ja veta vad de laddade innan jag koppla in mätaren? Kommer inte ihåg vad orginal mätaren låg på men den är iaf inte nå slöare än innan.
av nzTPC
DayDreamer skrev:Ok då har inte nån vart och skruvat på WG armen iaf.
Nästa steg är att kolla felkoder detta kan du göra själv på bilen eftersom att det är en 94a.

Här har du iaf lite info ifall du inte vet hur man gör http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=16&t=2941 :)
Jo felkoder har jag kollat, dom jag får fram nu iaf är:
A2 - 2-3-2
A3 - 3-1-3
A7 - 1-2-3
B1 - 1-2-2
B5 - 1-1-1
Men jag lyckas inte nollställa koderna? När jag håller in diagnostik knappen i ca 8sek så börjar den inte blinka eller lysa helt. Det kan även vara gamla koder då vi inte lyckades nolla den förut tror jag...
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Ok gör bilen strömlös i ungefär 30minuter så ska felkoderna vara raderade sedan. Kolla sen så att koderna är borta, ta dig en provtur och kolla sen ifall det har kommit någon felkod.
av nzTPC
DayDreamer skrev:Ok gör bilen strömlös i ungefär 30minuter så ska felkoderna vara raderade sedan. Kolla sen så att koderna är borta, ta dig en provtur och kolla sen ifall det har kommit någon felkod.
Ok, gör det imorgon. Faktiskt så kan de vara nya koder iaf då bilen varit strömlös under längre perioder i vintras.

Kullagret där rattaxeln går in i styr[…]

Är väl ingen adaptiv farthållare[…]

Välkommen ut i trafiken

Jag har kvar ett nytt expansionskärl, som &[…]

installera dragkrok

ok! Vilka funktioner får man med volvo orgin[…]