Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av zebbuh
Hej, nu är det så att min C70 99 med turbo bluddrar vid snabb acceleration runt 4000 varv. Detta började hända efter en full service (kamrem,oljefilter,vattenpump bl.a) och en svetsning på avgasröret... Några ideer på vad som är fel?
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Min första tanke är kamremmen är det gjort seriöst med tolkar och korrekt nollad VVT?

Är det under acceleration som bilen bluddrar till vid 4000rpm? Anledningen att jag frågar är att min gör det om jag står still och "torrgasar"

Edit: Ser nu när jag läste igen att det var under acceleration som det inträffar för dig.
av zebbuh
Efter dem hade bytt kamremmen så lät det lite ifrån den och så frågade jag varför så sa dem att den var lite för hårt spänd och det skulle försvinna snart, fast ljudet har inte försvunnit helt än så jag ska prata med den så fort jag kan och se vad dem kan göra. Tack för svaret hade inte tänkt på det själv :)
Användarvisningsbild
av DayDreamer
zebbuh skrev:Efter dem hade bytt kamremmen så lät det lite ifrån den och så frågade jag varför så sa dem att den var lite för hårt spänd och det skulle försvinna snart, fast ljudet har inte försvunnit helt än så jag ska prata med den så fort jag kan och se vad dem kan göra. Tack för svaret hade inte tänkt på det själv :)
Får man fråga vart det var du bytte kamremmen? :)
Användarvisningsbild
av Perra83
Lucif3r skrev:
zebbuh skrev:Fast behövde inte betala så mycket för arbetet såå...

.... Och här har du resultatet :roll:
Och det är det som jag blir så förbannad på!!!!! Köper man billigt köper man dyrt. Jag vill inte ens få remmen bytt gratis om jobbet inte blir rätt.
Motorhuvsjustering

Nej plåten är frisk där och g&arin[…]

Lastnät till S60

Tänkte slänga in ett lastnät i en S[…]

Defekta spridare?

Har en nissan micra k11 1998 bensin som bara g&ari[…]

Sorry to post in english, still not confident enou[…]