Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jrek78
Behöver inspiration!
Släng upp bilder/info på vad ni gjort/sett för inrednings moddar på X70 modellerna!

Själv har jag bytt ut ALLT beige till svart. Samt R stolar fram. I övrigt standard
(V70 T5-98)
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Det beror väl på vad du anser med "moddning"...
Jag har ju gjort "en hel del" med min inredning, mest diskreta saker dock.

Det första jag gjorde var att lacka sargarna runt handtagen blå-silver(blå grund med tunnt lager zink-silver, avslutat med blank klarlack), vilket jag personligen tycker blev riktigt nice. Lackade även knoppen för speglarna i samma färg, då den var så grisig och klibbig att man inte ville ta i den(klassiskt...). Även byggt egen mätarhållare för turbomätaren av facket under stereon. Tanken var dock att den skulle suttit över stereon, men fick tankevurpa vid bygget och monterade hållaren åt fel håll, så den fick sättas under stereon istället :P

Sen har jag ju hela mitt arduino-projekt. Inte mycket som syns av det mer än displayen och kontrollern dock.
Även folierat trä-delarna i kolfiber av 2 anledningar: Mittkonsolen(vid handbroms/växelspaken) var sönder och såg skit ut, plus att jag behövde borra 4 hål för att fästa arduino-kontrollern ordentligt(så folieringen döljer skruvarna). Samt att jag gav 17kr inkl. frakt för kolfiber rullen^^ Så köptes mest för att testa('cause why not?). Blev bättre än förväntat iaf, helt klart bättre än det trasiga eländet.
Sen har jag även dragit in 2 USB uttag i handsfacket, gömt kabeln+strömadaptern för GPS'en under instrumentbrädan, samt bytt all innerbelysning(inkl. instrument) till xenonvita dioder.
Handsfacket monterade jag 4st varmvita dioder i, så nu ser man hela handsfacket och inte bara 1dm av det som med orginal belysningen :P

Om det låter intressant så kan du kika i min projekttråd. Tror det intressanta börjar från sida 12 eller något sånt.

Tack för svar. Ps. Hannade i fel forum, moder[…]

Välkommen ut i trafiken

Har beställt på www.trodo.se. Det var […]

Tack för svar. Man kan ju sätta ett 120 […]

Söndagstvätten IMG_9658.jpeg IM[…]