Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av chrillew
Tja.

Tempgivaren på bilen gick bara upp 3-4streck förut så bytte till en volvo original idag, tog en sväng på 15min, tempen gick upp snabbare men fastnar fortfarande under kl3, är en 90 graders '. Tills ja står på tomgången går den väldigt väldigt sakta uppåt lite till

Ingen fläkt går
Senast redigerad av 1 chrillew, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Byt termostaten så ska du se att det löser sig :-)-) köp en original då biltemas är rena skräpet.
av chrillew
Det är ju det jag gjort köpte en ny på volvo i fredags men går fortfarande inte upp i rätt temp på mätaren :roll:
Den nya är en volvo 90graders så den borde vara över kl3 men icket
Användarvisningsbild
av DayDreamer
chrillew skrev:Det är ju det jag gjort köpte en ny på volvo i fredags men går fortfarande inte upp i rätt temp på mätaren :roll:
Den nya är en volvo 90graders så den borde vara över kl3 men icket
Du skriver ju att du bytt tempgivaren inte något om termostat. Men jaja om nu termostaten är ny så får du väl byta tempgivaren då det troligtvis är den som felar samt kolla ifall det är oxidation i kontaktstycket.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Du kan ju starta bilen kall och känn med jämnamellanrum på kylarslangen från termostaten om den blir varm fort eller om det tar långtid. Blir den varm fort så är termostaten felmonterad eller läcker slangen brukar inte bli mer varm än ljummen när allt är som det ska och innan termostaten öppnar.
Användarvisningsbild
av taxi
Min -2000 med Denso lägger sig alltid nåt streck under mitten, det krävs kö-körning sommartid för att den ska nå upp precis på mitten. Detta med termostat köpt på volvo.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Ni har fått rätt termostater då? 90grader ska termostaten till sugmotorerna öppna och 87grader på turbomotorer.

Kullagret där rattaxeln går in i styr[…]

Är väl ingen adaptiv farthållare[…]

Välkommen ut i trafiken

Jag har kvar ett nytt expansionskärl, som &[…]

installera dragkrok

ok! Vilka funktioner får man med volvo orgin[…]