Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av DizzusBoy
Hej bilen är en 855 se/gl från 94 med tio 2,5 lit tio vent, å nu till saken.
Den började bli lite sådär sen ja byte däck sen ur de blå börja den hacka å låta lite som en båttraktor eller nåt och ibland så verkar det som om cylindern går igång å då rycker hon till sen försvinner det å till igen, sen kom lamda lampan igång, snackade med en för tomgången går dåligt å han sa "kolla vakumslangarna som sitter precis nedanför gasvarjen i motorrummet, aha den tar tjuvluft eftersom de ha blivit slagg i dom" eller nåt liknande.
Nu vill ja veta vad ja kan kolla å vad t.e.x. kan vara för problem, misstänker sj att de e tändsystemet som e på g.
tack alla på förhand
av MickeM
Tjena.

Visst kan en sprucken vevhusventilationsslang få bilen att gå illa.

Se över fördelarlock och rotor också.

Eftersom motorlampan lyser, så finns det defenitivt felkod.
Se till att läsa ut dom.
På 850 gör du det själv utan specialutrustning.
av jeg46
TOMGÅNGSMUNSTYCKE / VENTIL Bildelsbasen har dessa delar heter ibland tomgångsmotor kostnad dryga hundringen lätt att byta själv .Blir de symtomen du har om ventilen lägger av motorlampan tänds
av DizzusBoy
ni som verka kunna denna sida, snälla länka sidan så ja kan se alla felkoder, ok ska ta bort den å kolla men letar å letar efter koderna hittar bara ett exempel på koder. för ja sökte på sidan å fick över 1000 träffar. tack igen på förhand
av DizzusBoy
tror ja fick kod 1-2-2 så lufttempgivare är det nog, men upptäkte när ja plockat bort luft burken att de antingen rök eller dimma (typ sprida sprut) i luft slangen från lådan. va fan e de ? för så ska de ju fan inte vara
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Du får nog beskriva bättre vilken slang du menar alternativt ta en bild och lägg upp här.
av DizzusBoy
du har en liten som går till tomgångs motorn å en stor som den använder annars å de e i den stora de kommer som ett moln som sen sugs in så de når inte in till luftboxen
Senast redigerad av 1 DizzusBoy, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
DizzusBoy skrev:du har en liten som går till tomgångs motorn å en stor som den använder annars å de e i den stora de kommer som ett moln som sen sugs in så de når inte in till luftboxen
Vet inte om jag direkt förstod men någon annan kanske gör det.

Jag gjorde en bild, i den gul markerade slangen är det som luften leds in till insugsgrenröret och i den röda är det luften som håller på att gå in till tomgångsmotorn och sen vidare i den gula slangen. Är det i den röda slangen som det rycker ur om du tar bort den? Den gula ska det inte rycka något ur om du tar bort den och jag tror att bilen aldrig skulle ens starta med den slangen borta.
Bild

Jag hade separat SIM-kort första åren i[…]

gummilist

Gjorde jobbet idag, det tog en stund med att f&ari[…]

3G släcks

https://www.youtube.com/watch?v=6IyTiA5pUWs Lite b[…]

SKF eller Gates är nog mest en fråga om[…]