Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Alsterberg
Tjena gubbar! Som rubrik lyder så e de något jävla skumt me min motor nu efter att jag monterat ihop den.
Nu till dem steg som ja tagit. Motorn startar men varva upp helt vansinnigt för att sen blöddra riktigt ojämnt på 50årpm. Leta problem och såg en vacumslang som va lös. Tryckte på den och då startar inte bilen. Drar av den startar (varvar upp som en galning igen) trycker i vacumslangen och bilen går perfekt?
Låter den gå. Men nu när ja vill starta den igen så går de inte alls?
Så första frågan. Hur kunde bilen starta utan slangen men inte med när den gick helt jämnt me den i. Och hur kan de komma sig att den inte startar alls nu? :?:
av Alsterberg
Lucif3r skrev:Fullständigt omöjligt att svara på utan att veta vilken slang du pratar om... Finns ju liksom mer än en slang....................
Haha ledsen för min oklarhet. Du vet vid varvtalsmotorn/gasspjället har du ett litet *träd* me 4st ingångar. Under den asså rakt under sticker en nippel ut. Den är det... haha hänger du med? En rätt så grov.
Bilagor
Screenshot_2016-04-07-17-24-44.png
Screenshot_2016-04-07-17-24-44.png (1.92 MiB) Visad 174 gånger
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Tja!

Är det den slangen som jag har markerat i rött som du menar? Sen ser det ut som att slangen som är markerat med gul inte riktig sitter där den ska. Den som är markerat i rött är förmodligen vacuum till bromservon och den som är markerad med gult skulle jag tro ska gå till tomgångsmotorn.
Bild

Jag hade separat SIM-kort första åren i[…]

gummilist

Gjorde jobbet idag, det tog en stund med att f&ari[…]

3G släcks

https://www.youtube.com/watch?v=6IyTiA5pUWs Lite b[…]

SKF eller Gates är nog mest en fråga om[…]