Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Baxtex
Blivit dags att byta ut stiften som sitter i min kära 850. har säkerligen gått 10 000 mil med Volvo original stift. Då mätaren nu ligger på stabila 32 500 mil och gick igenom besiktningen igår, undrar jag om det är lönt att ge 5-700kr för nya volvo stift. Antagligen inte. Slog mitt reg nummer på Biltemas hemsida och fick dessa som förslag: http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bilre ... 000025256/

Är de något att ha? Annars blir det nog Mekonomen, de har Bosch tändstift fast priset ca 70kr st. Men känns dumt att ge det dubbla priset ifall det är noll skillnad.
Brisk som Biltema saluför är bra stift, de har två varianter till 850 där det du länkar till är det billiga alternativet (A-line 12 om jag inte missminner mig) och det som är fullt likvärdigt det som satt i då bilen var ny.
Själv köpte jag de dyrare stiften (P4), anledningen är oklar men bilen går riktigt fint med dessa stift och snudd på bättre än med Volvo original som jag envisats med förr!
Som ovan är Brisk bra, tror det var Beru som de haft och deras kunder hade mycket problem med

Hade tittat på bildelar24 eller om det var bildelaronline24 med för att se vad de tar, chatta med de innan köp så du får rätt i så fall
[quote="Micce1980"]Som ovan är Brisk bra, tror det var Beru som de haft och deras kunder hade mycket problem med
/quote]

Eyquem stift sålde dom förr och dom är värdelösa!! Jag får klåda över kroppen så fort jag ser ett sånt där franskt skit stift, dom kunde vara trasiga redan när man tog dom ur kartongen... Sämsta skiten nånsin!!

kan vara därför dom fick byta leverantör... Brisk verkar ju vara rätt bra stift.

Jag hade separat SIM-kort första åren i[…]

gummilist

Gjorde jobbet idag, det tog en stund med att f&ari[…]

3G släcks

https://www.youtube.com/watch?v=6IyTiA5pUWs Lite b[…]

SKF eller Gates är nog mest en fråga om[…]