Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Volvo742
Hej!

Mina hydrauliska lyftare är hårda, vissa mjuk, vissa mindre mjuk. På något sätt så verkar en ventil inte vilja stänga. Därför måste jag renovera dessa lyftare igenom att städa ur dem.

Hur gör jag? Jag har testat att dra ut lyftaren med en tång, men det fungerar inte.

Dessa lyftare måste vara det sämsta Volvo har gjort.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Har aldrig hört att någon har haft problem med lyftare så Volvos sämsta är väl att ta i lite? :wink:
Vet inte om det går att ta isär lyftarna och renovera dom. Är du säker på att det är dom som kärvar så att det inte är ventilen som är knäckt? Prova att skifta plats på ventilen och se ifall det blir någon skillnad.
av Volvo742
DayDreamer skrev:Har aldrig hört att någon har haft problem med lyftare så Volvos sämsta är väl att ta i lite? :wink:
Vet inte om det går att ta isär lyftarna och renovera dom. Är du säker på att det är dom som kärvar så att det inte är ventilen som är knäckt? Prova att skifta plats på ventilen och se ifall det blir någon skillnad.
Jag har varit upp med toppen igen och sedan har jag lagt ned mycket tid på att slipa om ventilen. Det är nya ventiler. Dem som var knäckta bytte jag. Denna gång använde jag en borrmaskin och satt ungefär 20 minuter per ventil för att få dem optimal och perfekt. Nu måste det vara tätt.

Jag har haft mycket problem med koks på lyftarna.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Volvo742 skrev:
DayDreamer skrev:Har aldrig hört att någon har haft problem med lyftare så Volvos sämsta är väl att ta i lite? :wink:
Jag har varit upp med toppen igen och sedan har jag lagt ned mycket tid på att slipa om ventilen. Det är nya ventiler. Dem som var knäckta bytte jag. Denna gång använde jag en borrmaskin och satt ungefär 20 minuter per ventil för att få dem optimal och perfekt. Nu måste det vara tätt.

Jag har haft mycket problem med koks på lyftarna.
Ok :)
av Volvo742
Så dem går inte att öppna upp?

Jag har för mig att jag har gjort det en gång i tiden. Men nu sitter dem som berget.
av Volvo742
Det är vätt tvärt om? Lätt att banka ihop dem, svår att få isär? :-)-)

Nytt lås kostar ca. 500 kr och enkelt att by[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Nu kommer ju resten av bilen att se matt ut i j&au[…]

Låter inge bra. Vill de ska hålla i l&[…]

Volvo V50 "Mr White"

Stort lyft, speciellt damasken. Tänk att s&ar[…]