Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Olipocoloco
#1054336
Hej passionerad Volvo Drivers

Eftersom jag är en belgisk kille, och jag verkligen behöver hjälp, jag gjorde det här meddelandet översatt till engelska till svenska och engelska original.
Tack vare vår käre Google Translate. :-)-)

Jag är för stolt innehavare av en - gissa vad - 850 2,0 GLE

Den automatiska växellådan är nu upphängd (Ersatt solenoider och olja - ingen backväxel nej nej första 4: e växeln bara 2 och 3)

och så istället för att fastställa min gamla motor och växellåda jag känner verkligen mer bekväm i bara
installera en manuell växellåda och en starkare 2,3 turbo.

Här i Belgien givetvis de flesta människor inte bryr sig alls att jag önskar att göra detta,
Eftersom det är gamla och inte ekonomiskt osv osv osv, även om vi alla knowthat den Ford begagnade Volvo turbomotor långt efter 850 fick det, och det finns användbar
ingen bättre lösning eftersom sälja min Volvos ska göra mig förmodligen € 100 eller som en 1000 kronor.

Och så vänder jag mig till den ursprungliga landet att söka efter hjälp.

Jag believethat de turbomotorer kan fortfarande mer uppskattad i Sverige för 850 / V70 och eftersom 850 har konstruerats där, väl jag tror att det bara kommer att bli mer av dem.

SÅ äntligen min fråga;)

Kan någon på detta forum du hjälpa mig med att hitta en bra ren B5234T kanske med en manuell växellåda?

Jag skulle till och med vara så galen att köra till Sverige för det.

Om det är inte som 2000 euro här, bara en motor enligt 200.000km.
Jag tror bara det är inte tänkt att vara så dyrt.

Någon hjälp för mitt projekt är mycket välkomna, jag är en tekniker och jonglör och gatumusikant själv,
utan en verkstad eller garage självklart :)

TACK SÅ MYCKET

--------------------------------------------------------------------------ENGLISH---------------------------------------------------------------------

Hello passionate Volvo Drivers,

Since i am a Belgian guy, and i really need some help, i made this message in translated English to Swedish and original English.
Thanks to our dear Google Translate.

I am te proud possessor of a - guess what - 850 2.0 GLE

The automatic transmission is now broken
(replaced solenoids and oil - no reverse no first gear no 4th gear just 2 and 3),
and so instead of fixing my old engine and gearbox i really feel more comfortable in just
installing a manual gearbox and a stronger 2.3 turbo.

Here in Belgium most people ofcourse do not care at all that i wish to do this, because it is old and not economical etc etc etc,
even when we all know that the ford focus has used Volvo's turbo engine long after the 850 received it, and also there is
no better solution because selling my volvo is gonna make me probably €100 or like a 1000 SEK.

And so i turn to the original country to search for help.

I believe that the turboengines might still be more appreciated in Sweden for the 850/V70 and because the 850 has been designed there, well i believe there will just be more of them.

SO finally my question ;)

Can anybody on this forum please help me with locating a good clean B5234T maybe WITH a manual gearbox?

I might even be so crazy to drive to Sweden for it.
If it is not like the 2000 EUR here, for just an engine under 200.000km.
I just believe it is not supposed to be so expensive.

Any help for my project is VERY welcome, i am a technician and juggler and streetmusician myself, without a workshop or garage ofcourse :)

THANK YOU VERY MUCH
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1054342
I sverige ligger T5 motorer på ca 5-6000kr(~500-600eur). Växellådan får man köpa brevid, och dom ligger på ca 2000kr(~200eur). Det finns givetvis både billigare och dyrare exemplar.

Men, förutom motor och växellåda behöver du även byta HELA styrsystemet - och det kan vara svårt att hitta löst.

Det bästa alternativet är faktiskt att köpa en 850 T5 direkt, och plocka motor, växellåda och styrsystemet ifrån den.
En T5a i hyffsat skick kan man hitta för 6-7000kr(~600-700eur), i sverige då. Som du ser så är det dessutom ett billigare alternativ än att köpa motor, växellåda och styrsystem separat. Nackdelen är ju då att du blir stående med en hel bil som måste fraktas till skroten när du plockat alla delar du behöver.

Tyvärr finns det ingen möjlighet att komma undan byte av styrsystemet... Hade du haft en GLT 1996+ så hade det varit mycket enklare, då dom använder samma styrsystem som S/V70 T5(and GLT) 97-98.


---ENGLISH---
In sweden you can get a decent T5 engine for about 500-600eur. The gearbox is bought separately, and usually costs around ~200eur. Of course, there are both cheaper and more expensive engines/gearboxes available.

However... Apart from engine and gearbox, you also have to change the ENTIRE ECU system - and that can be a bit tricky find on its own.

The best and easiest option is actually to just buy an 850T5 and pull the engine, gearbox and ECU system from that car, and mount in yours. In sweden you can get a decent 850T5 for around 600-700eur, which as you can see is quite a lot cheaper than buying the engine, gearbox and ECU system on their own. The downside is, of course, that you will have an entire extra car that needs to be moved to a junkyard once youre done stripping it.

Unfortunately there is no way to get around replacing the ECU system... If you had a GLT 1996+ it wouldve been much easier, as they use the same ECU system as S/V70 T5(and GLT) 97-98


edit: Also, as I dont know how knowledgeable you are with these engines, do not forget to change the oilseal behind the flywheel, on the crankshaft, before mounting the gearbox on the engine.
You do NOT want that particular seal to start leaking, as it will eventually kill the clutch and is a bloody nightmare to change(since you have to remove the driveshafts, gearbox, clutch, flywheel etc etc)... All that work just to replace an ~8eur seal. In sweden in a workshop, this work usually costs around 700-800eur(!!), that should give you an idea on how much work is needed to replace that stupid seal worth ~8eur...
Användarvisningsbild
av Olipocoloco
#1054357
Tack så mycket,

Jag var redan tro att det skulle vara billigare i Sverige, snällt av dig att göra detta info så klart.

Jag har aldrig ersatt sådan tätning, och det verkar från din energi som du kanske skulle Det problemet ....? : D

Att jag uppskattar en hel del ändå.

Nåväl: någon har en "kraschade T5" med en icke-skadad front ?? Please let me know ...

Kan du ge mig några nyttiga webbplatser eller sätt att hitta en 500 T5?

Jag älskar att söka, men svenska är inte enkel: P

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Thank you very much,

I was already believing it would be cheaper in Sweden, nice of you to make that info so clear.

I have never replaced such a seal, and it seems from your energy that maybe you had that problem....? :D

i appreciate that a lot anyway.

Well then: anybody has a "crashed T5" with a non-damaged front?? LET ME KNOW PLEASE...

Can you also give me some websites or ways to find a 500 euro T5?

I love searching, yet Swedish is not simple :P
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1054365
I have not had the seal problem, YET. And its not so much that it WILL leak(well, eventually it will, of course, just like any other seal), its more of precaution. Its omething you should always do when the gearbox is removed(e.g. clutch replacement etc), simply to minimize the risk of it leaking. Because yeah... Its not fun removing the gearbox etc just to replace that stupid 8eur seal >_> We're talking about maybe 15min extra work for replacing the seal during a clutch change or similar.

As for websites... Swedens biggest 'for sale' site for used cars(and everything else for that matter) is probably http://www.blocket.se
Used parts from junkyards I usually use http://www.bildelsbasen.se or http://www.laga.se


And just a tip, you could look for an S/V70 T5 1997-1998 as well. They have more power than 850 T5(239hk vs 225hk), and its the same amount of work moving the ECU, engine etc, and currently isnt that much more expensive than 850's.

Although one thing to keep in mind that I just thought of. I dont know what year your car is from, but all 850/x70 1996 and above have built-in immobilizers. So if you have a -94 or -95, and chose to go for a 1996+ model, you also have to move the immobilizer and keys to your car. This isnt really an issue if you have a whole car to pick all parts from though, just a bit of extra work.
If you already have this built in immobilizer in your car(meaning its a -96 or newer) you can hook up the current immo to the new ECU system.
Bromsskivor och belägg till 740

Alla skivor som får säljas inom EU komm[…]

Föredrar sim i bilen, slipper koppla upp mobi[…]

Hej sitter och funderar på att skaffa en xc4[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Ingen framgång med blinkdosan, men ja testad[…]