Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Volvobrud60
Hej
Jag kommer inte in i bilen en V70 varken med larmdosa eller nyckel. Jag har en okodad nyckel med fungerande larmdisa gick in med den och startade bilen ett par ggr Skulle bara starta upp då den stått länge. Gick dock inte att låsa med dosan utan låste med nyckeln. Nu kommer jag inte in i bilen med någon dosa och det går inte att vrida pm nyckeln. Funkar varken med okodade eller originaknyckel Några tips ??
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Är batteriet i dosan nytt? Skulle nästan tro att låset har frusit efter som att du inte kan vrida nyckeln i låset. Har du testat med nyckel i låset på bagageluckan? Kan lika så vara batteriet i bilen som har dött med då ska det gå att öppna förar dörren med nyckeln om nu inte det är trasigt eller har frusit.
av Volvobrud60
Batteriet i dosan är nytt har inte provat bakluckan. Känns bara stumt nör jag försöker lösa upp med nyckeln och det gick ju att låsa har iofs vara blött o kallt om vartannat tack för tips kollar luckan idag
av Volvobrud60
Batteriet i dosan är nytt har inte provat bakluckan. Känns bara stumt nör jag försöker lösa upp med nyckeln och det gick ju att låsa har iofs vara blött o kallt om vartannat tack för tips kollar luckan idag
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Volvobrud60 skrev:Batteriet i dosan är nytt har inte provat bakluckan. Känns bara stumt nör jag försöker lösa upp med nyckeln och det gick ju att låsa har iofs vara blött o kallt om vartannat tack för tips kollar luckan idag
Troligtvis så har låste i förardörren frusit. Det sitter en lite lucka på bagageluckan som ska fällas ner då kommer du åt låset :)
installera dragkrok

De delar som du behöver för att montera […]

Kan inte låsa upp dragkroken

Tack för den. Jag hade fel -- det går a[…]

Läste ett test at Zeekr 7X i Teknikens vä[…]

Jag har SIM-kort i bilen mest för att då[…]