Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av sensonic
Idag började fönsterhissen klydda så det blir att ge sig in i innanmätet och kolla upp det. Den stannade 20% upp och jag fick hjälpa till att dra upp den samtidigt för att få den till hemmaläge. Inget har sagt pang än och rutan hänger inte på trekvart.

Vill helst ha relevanta delar hemma så jag slipper riva dörrsidan 2 ggr, så förutom glidsko är det något annat man ska passa på att göra därinne? Något speciellt fett eller dylikt jag ska ha på glidytor etc?

Antar att det inte finns klämskydd på dessa gamla bilar utan auto-upp?
av CurtG
- Samma på min S70 -00. Kontaktblecken var skadade, kanske av fukt vid öppen dörr. Provade rengöring, slipning mm, men det blev ny panel för drygt 500:- hos Bilia.
Ta loss och titta. Går att lossa utan dörrsida.
av sensonic
CurtG skrev:
- Samma på min S70 -00. Kontaktblecken var skadade, kanske av fukt vid öppen dörr. Provade rengöring, slipning mm, men det blev ny panel för drygt 500:- hos Bilia.
Ta loss och titta. Går att lossa utan dörrsida.
Intressant, vad menar du med panel: Knappsats?
av CurtG
- Sorry; Knappsats menade jag. Det verkar som om knappsatsens kontaktbleck är direktkopplade till fönsterhissarnas motorer, och att det blir spänningsfall vid oxiderade bleck. Alltså knapparnas kontaktbleck, inte kabelanslutningarna.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Min knappsats kastade in handuken i våras gick att köra ner fönsterutan VF men gick ej att köra den uppåt :x varför just uppåt som ska strula kunde vart bättre om det vart nedåt istället :) . Hur som helst tog loss knappsatsen och öppnade upp den och filade på kontaktblecken och sen på med elektronikrengöring och det har fungerat sedan dess.
V60 sliter däck bak

https://vparts.se/se/powerflex-polyuretan-bararmsb[…]

Det är inte nedtill, under fönstren/rygg[…]

Cigg-uttag maxström?

Hur fungerar det generellt när en laddare kla[…]

Stämmer.