Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej,

Angående V70 -98
Jag har konstaterat att jag har glapp i kontaktstycket vänster fram (kontakten med ett 20 tal kablar som sitter mellan dörr och kaross).
Jag behöver veta vilken av kablarna det är som styr elhiss upp höger fram.
Hiss upp höger fram fungerar bara om jag trycker hårt på gummit precis innan kontaktstycket.

Vet någon vart jag kan hitta ett kopplings-schema?
Eller är det någon som vet vilken färg det är på kabeln som styr hiss upp HF?

/Toy
Nej, tänkte inte på det.
Jag brukar försöka vara lite mer hjälpsam än så här, så nu ber jag om ursäkt för att jag skrivit inlägg i onödan.
Men jag kan kolla i Haynes och återkomma, och återupprätta anseendet.
Det jag skulle gjort är att koppla ur alla kontaktstycken i dörren, sen sätta multimetern på en kabel i dörren, sen leta reda på vilket stift kabeln tillhör genom att sätta multimetern i 'pip'- eller resistans-läge och prova varje stift tills den ger utslag. Ger den inget, eller väldigt hög, utslag/resistans på något stift så är den kabeln troligtvis kass.
Som vad jag kan se i haynes kopplings schema så går det två kablar som är vit och blå vit från förarens elfönsterhissbrytare bort till passagerarsidans elfönsterhissbrytare någon av dom kablarna är det som styr pasagerarsidans fönstermotor upp.
Missljud! Volvo xc90 2020 b5

Brukar vara något lager när det är[…]

Ja, det är det, men det är oavsett om du[…]

nackdelar med Running Boards

Hur menar du att de inte håller mått[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Ok tack! Detta hade ja ingen aning om intressant!