Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Toy
Hej,

Båda mina fjärrkontroller är kass, den ena var kass när jag köpte bilen och den andra har nu avbrutet kretskort :???:
Borde ju vara hyfsat enkelt att fixa detta med hjälp av delar från en skrotad V70, men är det någon som vet exakt vilka andra delar (förutom fjärrkontrollerna) som jag måste plocka från skrotbilen?
Vill såklart slippa åka till Volvo och ge dom en bunte pengar för att programmera 2 nya fjärrisar.

/Toy
Användarvisningsbild
av Toy
Ok, kan du berätta mer ingående varför det inte går?
Om jag plockar den kontrollenhet/styrenhet och fjärrisar som är "gifta" så borde det ju funka även på en annan bil, eller?
Tror tyvärr inte att det är så enkelt, det enklaste är att ta en eller två fjärisar från någon skrot bil och be Volvo att programera in dom till din bil.
Användarvisningsbild
av Toy
DayDreamer skrev:Tror tyvärr inte att det är så enkelt, det enklaste är att ta en eller två fjärisar från någon skrot bil och be Volvo att programera in dom till din bil.
Ja det är ju ett alternativ, men kan Volvo programmera in en begagnad fjärr?
Läste nånstans att de behöver en slags PinKod för att kunna göra detta. (en PinKod som man får med när man köper en ny fjärr)
Utan denna kod så kan dom inte programmera.

/Toy
Det är inget vad jag vet brukar räcka med att trycka på någon av knappen eller ha fjärrkontrollen i bilen men man måste ju som sagt in med VIDA och tror även att det ska skickas online. Det är väl bara att fråga någon av mekanikerna på volvo om dom vet hur det är, kan ju vara bra att veta innan du går och köper dig ett par begagnade. Tror att det skulle kosta mig runt 4000kr att köpa en helt ny nyckel och fjärrkontrol och få dom programmerade.
Motorn tappar kraft och dör.

Ok tack! Detta hade ja ingen aning om intressant!

Är detta normalt eller inget att bry sig om?

En ganska vanlig 245:as liv

Kul sommarresa! Jag antar bilen drog till sig en […]

Hej! Nykomling i forumet här😊 Har en XC90 202[…]