Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Wiggothilo
Körde precis till pizzerian, och när ja starta bilen på vägen därifrån så hade bromsljuset i vingen gått sönder. nån som vet om de är krångligt att byta lampan? kan de va en säkring som har gått? har noll koll på sånt här, därför jag frågar först.

Tacksam för svar.
av Fritzell
Är ett rent elände.
Har precis lagat kabelbrott till värmen i bakrutan.
Du behöver lossa det mesta utav plastkåpor och klädsel för att fixa kabelbrott. Det kan ju bara va lampan som är trasig oxå såklart. Du får börja med att demontera bakluckans klädselinredning.
Tack för snabbt svar. kollade idag igen och den fungerar precis så fint som den ska. så antagligen va de bara nått glapp. skönt att de inte behövdes göra nått mer än att starta om bilen. :)
Användarvisningsbild
av Nexus
Varför demontera hela vingen. 2 skruvar och en kabel. Tejpa fast en annan lång kabel när du drar bort den gamla. Sen tejpa dit nya och dra ut kabel igen . Så hade jag gjort :roll:
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Nexus skrev:Varför demontera hela vingen. 2 skruvar och en kabel. Tejpa fast en annan lång kabel när du drar bort den gamla. Sen tejpa dit nya och dra ut kabel igen . Så hade jag gjort :roll:
Har iofs inte studerat en 85x70 vinge direkt ingående, men 7/945 vingen finns det inte en suck att byta kabeln på med vingen på plats. Sen är mig veterligen kabeln ej löstagbar ifrån LED bryggan.
Motorn tappar kraft och dör.

Ok tack! Detta hade ja ingen aning om intressant!

Är detta normalt eller inget att bry sig om?

En ganska vanlig 245:as liv

Kul sommarresa! Jag antar bilen drog till sig en […]

Hej! Nykomling i forumet här😊 Har en XC90 202[…]