Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!
Lyckades att koppla startkablarna fel på min 855 GLT-96. Försökte även att starta i några sekunder, innan jag anade oråd...
Efter detta så startar den inte alls. Mina kontrollampor i mätarhuset tänds aldrig.(de röda och orangea). Startmotorn och allt annat funkar.
Haft av varenda säkring och vrålkollat. Alla är hela. Har försökt att kolla med mitt Vol-Fcr. Men den får ingen kontakt med min styrbox.
Dock så går det att kolla det andra där i programmet.
Vad tror ni att jag har lyckats att förstöra?
Senast redigerad av 1 audiman, redigerad totalt 0 gånger.
Bränt styrboxen kanske? Du kan ha bränt vad som helst när du mer eller mindre polvände hela bilen.
Instrumenthuset's lampor lyser oberoende av någonting annat än själva instrumenthuset på tändningen, så lyser inte huset på tändningen är även den bränd.

Börja med att göra bilen strömlös i några timmar, eller hela dagen/över natten. Har du tur så blir dom s.k. "reset-able fuses" återställda och bilen kanske blir att fungera igen... Tvivlar på det dock, men värt ett försök.
Tack för snabbt svar!
Har haft batteriet av i 4h. Same shit. Allt på instrumenthuset funkar,
även varvräknaren. Tempvisaren vet jag ifs ej...
Kan det inte vara generatorn som pajat?
Tänkte om strömmen passerar den först innan den kommer till instr-huset.
Tack för info!
Har beställt en box idag. Den hade legat i 13 år på Granaths!
Inget drag på grejorna...
Får se om detta hjälper annars så blir det nog skroten för min bil.
Det går ju inte att börja byta ut saker "som det kanske är"
av MickeM
Hej.

Du har kollat de större huvudsäkringarna också antar jag, och inte bara de vanliga säkringarna?

Micke.

Faktiskt ingenting. Har däremot konstaterat a[…]

Hallå! Jag har conti 225/45/17 på min[…]

Går det att backa uppdateringen om det inte […]

Ojämn gång

Hej, när jag låter motorn driva bilen u[…]