Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Nexus skrev:Bra åt så det sitter. Har aldrig momentdragit mitt. Du borde köpt en pulyuritan bussning istället. Gummiskiten håller ju tyvärr inte länge :cry: .
Det beror väl lite på hur man kör, bytte den bussningen på en bekants v70-00 och den är fortfarande bra efter 5000mil (jag servar bilen)
Bytte även på min gamla 850-97 som syrran har nu, och den har gått över 7000mil med en vanlig gummibussning och även den var hel vid senaste servicen.
Monterade faktiskt en polybussning på 850in först men var förbannat jobbigt när man stod still med bilen, vibrerade ju som fan i instrumentbrädan.

Så vid normal körning så kan dom inte va så jävla värdelösa av egen erfarenhet.
Kör inte särskilt aggressivt då jag är mycket rädd om min bil men de har inte hållt länge ändå. Original höll IALLAFALL bra mycket längre än skruvats skit. Men så har jag en turbo som rör sig lite mera än sugmotor. Stör mig inte alls på polyuretan. Tycker det låter mysigt
White: tack för momentuppgiften. Det lät nästan i högsta laget, helt säker verkligen?

Några polyuretanbussningar är inte välkomna i min Volvo.
Om någon för övrigt vill ha ett helt nytt nedre fäste i poly hör av er jag har ett som varit monterat och gått några mil. Hatar ljudet som blir. Känns synd att slänga.
Mitt övre fäste har suttit på i 12000 mil nu och det är fortfarande helt okej. Köptes nytt på Bilia 2008. Just gummidetaljer verkar kunna variera väldigt mycket i kvalité när man köper nytt...

Faktiskt ingenting. Har däremot konstaterat a[…]

Hallå! Jag har conti 225/45/17 på min[…]

Går det att backa uppdateringen om det inte […]

Ojämn gång

Hej, när jag låter motorn driva bilen u[…]