Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av stenudden
Hej!
Har en 850 GLE från 93 som jag valde att köpa fjärrlås till här i veckan. Säljaren av modulen med två dosor gav en klar beskrivning hur jag skulle installera modulen. Bakom handskfacket till höger skulle det finnas en grön kontakt som bara skulle kopplas in i modulen och simsalabim skulle det funka. Tyvärr verkar det inte riktigt vara så enkelt. Har bytt batteri i ena dosan bara för att utesluta det men det hjälpte inte. Undrar nu om det är någon form av programmering av dosorna eller om det är något annat steg jag missat.

Är alltså bara intresserad av att fixa fjärrlås utan larm. Min bil är utrustad med komplett centrallås.

Tack på förhand!
Mvh Joakim
Användarvisningsbild
av Hilmer
När jag monterade detta på hustruns bil så var det precis så som du beskrivit ovan, inte behövde jag koda om några fjärrdosor då!
Detta kan i och för sig ha med att göra att delarna kom från samma bil så ingen omkodning behövdes!?
Hur och om man kan koda om fjärren på detta system har jag tyvärr inget bra svar på!
Användarvisningsbild
av stenudden
Hilmer skrev:När jag monterade detta på hustruns bil så var det precis så som du beskrivit ovan, inte behövde jag koda om några fjärrdosor då!
Detta kan i och för sig ha med att göra att delarna kom från samma bil så ingen omkodning behövdes!?
Hur och om man kan koda om fjärren på detta system har jag tyvärr inget bra svar på!
Vilken årsmodell var detta på?
Användarvisningsbild
av Hilmer
stenudden skrev:
Hilmer skrev:När jag monterade detta på hustruns bil så var det precis så som du beskrivit ovan, inte behövde jag koda om några fjärrdosor då!
Monterades i en -93, varifrån den kom kommer jag inte ihåg nu!
Användarvisningsbild
av stenudden
Hilmer skrev:
stenudden skrev:
Monterades i en -93, varifrån den kom kommer jag inte ihåg nu!
Skumt att det inte funkar på min då.. Är ju också en -93

Begagnade däck? Varför https://aeromot[…]

Oljeläckage

På undersidan av turbon sitter det ett r&oum[…]

Hundgrindar v70n

Hej. Jag söker Volvo original fästen til[…]

Köra EX90 med släp

Hej! Är det någon som har erfarenhet a[…]