- sön 18 okt 2015, 21:08
Hejsan! Jag har plockat isär min bil lite grann då jag skulle byta lager i AC kompressorn. Sen passade jag även på att tvätta rent en hel del. Men nu idag när jag monterat ihop allting, skulle koppla på batteriet som sista grej. Då börjar startmotorn att snurra direkt då jag lägger på minus polen på batteriet utan att ens nyckeln sitter i tändningslåset. Till historien hör att det är en annan startmotor som jag köpt ifrån skroten men som ska vara fullt fungerande. varför jag skulle byta startmotor var för att den gamla gav ifrån sig lite missljud emellanåt som jag ville bli av med.
Då undrar jag kan jag verkligen ha kopplat något fel som utlöser dessa symptom? För jag kopplade allting precis så som det satt på den gamla startmotorn. Eller kan det ha med fukten som blivit när jag tvättade. Jag var väldigt noga med att torka rent alla kontakter och alla kabelskor.
Annars kan det vara så att startmotorn ifrån skroten inte alls är fungerande utan är trasig invändigt som gör att den kortsluter på något vänster?
Jag ska låta bilen stå nu och till på torsdag då jag ligger borta och jobbar i veckorna. Så ska jag prova på torsdag igen. Eventuell fukt borde ju försvunnit tills dess.
Alla tips och tricks är välkommna.
Mvh Torgny
Då undrar jag kan jag verkligen ha kopplat något fel som utlöser dessa symptom? För jag kopplade allting precis så som det satt på den gamla startmotorn. Eller kan det ha med fukten som blivit när jag tvättade. Jag var väldigt noga med att torka rent alla kontakter och alla kabelskor.
Annars kan det vara så att startmotorn ifrån skroten inte alls är fungerande utan är trasig invändigt som gör att den kortsluter på något vänster?
Jag ska låta bilen stå nu och till på torsdag då jag ligger borta och jobbar i veckorna. Så ska jag prova på torsdag igen. Eventuell fukt borde ju försvunnit tills dess.
Alla tips och tricks är välkommna.
Mvh Torgny
Senast redigerad av 1 Torgny77, redigerad totalt 0 gånger.