Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Fick syn på det här nu när jag håller på med styrleden på vänster sida. Som sagt vågar man köra med detta. Ska inte besiktigas förrän till våren. Har redan bytt rätt mycket grejer på sistone, inte för att en bromsslang kostar mycket men..
Bilen är en V70 -00 26.000mil

http://s3.postimg.org/ifevdkwhf/20151017_213314.jpg

edit: av oklar anledning blev bilden upp och ner...
Kan nu meddela herrskapet att slangen är bytt. Stötte dock som vanligt på problem med bromsröret. Hade rengjort ordentligt och grundat dagen innan med rostlösre. Slangen och luftnippeln släppte utan problem men bromsröret satt bom fast. Lyckades runda muttern trots att jah använde kråkfot.
Fick klippa röret och dra till mig mer rör och sätta en ny nippel och kona om röret på plats. Något enerverande att sitta med det i hjulhuset ute i kylan på natten.. fick ihop det till slut iallafall och det verkar vara tätt.
Tur man har lite gamla reservdelar och koningsverktyg.

Är det förresten nån som vet om det finns typ ett verktyg som ser ut son en öppen ringnyckel som går att låsa med nån slags hasp så den inte kan expandera när man drar?
När jag väl hade klippt röret var det ju inga problem o lossa bromsnippeln med hylsnyckel trots att den var rundad...
Bra att du tog tag i det :-)-) Bromsar ska man vara noga med att dom är i bra skick och fungerar. Det är ju ändå vad jag anser den absolut viktigaste funktionen på bilen. Ja, t om viktigare än att motorn eller styrning fungerar :)

En sån där pappegoj-tång kanske skulle fungera? eller svetstänger, det är ju också rätt populärt att använda.

Begagnade däck? Varför https://aeromot[…]

Oljeläckage

På undersidan av turbon sitter det ett r&oum[…]

Hundgrindar v70n

Hej. Jag söker Volvo original fästen til[…]

Köra EX90 med släp

Hej! Är det någon som har erfarenhet a[…]