Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Sjuhallassolsida
Hej Vänner.
Jag har ärvt en S70 från 2000. En 24 144 hk mörkblå metallic med ljus inredning. ACC farthållare etc.
Bilen har haft en ägare sedan ny (Min farbror född 1924) och alla papper på service besiktning etc finns.
Startade upp bilen i veckan efter den har stått inställd i värmegarage sedan 2010. Bytte olja/Filter och besiktigade bilen
utan något att anmärka. 3 600 ärliga mil och väldigt få märke i lacken inte ett enda stenskott.

Vad kan man sälja detta objekt till bästa pris och någon som kan vårda den på bästa sätt.

Magnus
av Droopy
Vad vill du ha, jag skulle behöva en andrabil och S70 är en utomordentligt trevlig bil att färdas i, jag betalar dok inga fantasipengar för en 15år gammal bil, men nämn ditt pris så återkommer jag i tråden om jag tycker det låter acceptabelt.
av sensonic
Ja du, vi är nog fler som kan ta den till rätt pris.. :)

Men för att försöka svara på din fråga:
20.000:- Så gå den direkt.
30.000:- Borde gå
40.000:- Troligen inte, men kanske inte omöjligt.

kvd är ett alternativ att sälja den genom budgivning, kolla bara vad det kostar dig i avgifter.
av CarlAdam
Såldes väl en 850 på kvd som gått runt 5000 mil, såg inte slutpriset men noterade 25 papp. Så 35-40 kanske är något om du har lite is i magen.
av LOB
Lägg ut den på finn.no
Många pengastarka norrmän som betalar bra för originalare volvo med låga mil.
Såg en 850 med 3800 mil som var till salu för 95 000 nok och den blev såld på några dagar . Lågmilade 960 säljes också för fantasisummor.
av Droopy
bilen ska ju tas in i Norge ochså, är inte helt gratis om man säger så.

45k är ointressant för min del, men lycka till med försäljningen.
Användarvisningsbild
av Micce1980
Tyvärr skriver vissa ner vad man fått för bilen med, antar att det gör en skyldig till skattebrott. Knappast värt. Men men bevisningen är väl tyvärr inte helt lätt.

Trevligt med en så pass "ny" bil i alla fall :wink: Se även över servo och bromsolja en gång extra, en bil mår trots allt inte bra av att stå heller
Användarvisningsbild
av Nexus
Behåll den själv om du inte är i behov av pengar. Man kan aldrig få för många bilar 8) Inte bara fördelar med lågmilare. Brukar knirra här och var i torra bussningar... Sen borde kamrem vara bytt mm

Av de dimensionerna hade jag personligen valt 275/[…]

Oljeläckage

På undersidan av turbon sitter det ett r&oum[…]

Hundgrindar v70n

Hej. Jag söker Volvo original fästen til[…]

Köra EX90 med släp

Hej! Är det någon som har erfarenhet a[…]