Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej.

Jag har ibland känt lukten av bensin från min bil. Men aldrig sett någon läkage.

Idag när jag var i stan så var det en liten mörk fläck under bilen som luktade bensin. Bensintanken hade bensindroppar på sig.

Jag körde hem och tanken var torr. Inte en enda droppe bensin på den. Det luktade inget häller.

Jag for och tankade upp bilen och sedan gasade på lite. Snabbt stanna och sedan kolla under bilen. Torrt som asfalt.

Behöver jag göra något åt detta problem? Om det ens är något problem. Bilen drar 0.9 på långkörning och det är en 4x4, turbo och automat.
Jag har bytt till kopparrör - allt.

Förrut läkte det mellan skarvarna, då drog jag åt klammrern ännu mera. Då blev det tätt.

Men ibland känner jag bensinlukten, men sällan att det börjar droppa.
Ser du vart de har runnit uppifrån på tanken? Bör ha lämnat nåt spår på tanken. Bytte mina med för inte allt för länge sen. Missade dock att byta röret till luftningen som har läckage. Pissar vid full tank..
Jo. Jag ser vart det har runnit. Det är vid höger bakdäck på framsidan av sadeltanken. Men jag ser inte vart exakt det kommer ifrån.

Tror du man kan montera ned fyrhulsdriften utan att röra kardanaxeln + avgassystemet?
Då kan man ju bara skruva bort de skruvar som håller själva fyrhjulsdriften uppe?

Som jag har räknat så är det 3 + 3 + 3 + 3 = 12 stora skruvar.

Självklart så måste dämparna också skruvas loss. Jag behöver bara sänka soppatanken 20 cm för att komma åt ett klammer som jag misstänker det läker ifrån.

Hur stort tryck är det i systemet?

Av de dimensionerna hade jag personligen valt 275/[…]

Oljeläckage

På undersidan av turbon sitter det ett r&oum[…]

Hundgrindar v70n

Hej. Jag söker Volvo original fästen til[…]

Köra EX90 med släp

Hej! Är det någon som har erfarenhet a[…]