- lör 10 okt 2015, 18:59
#1010817
Hej,
Har en Volvo V70 L -98 med läckande styrväxel. Jag köpte hem en begagnad från skroten, men nu får jag inte bort det gamla fanskapet. Jag har följt instruktionerna i Haynes-guiden, men det funkar inget vidare. Styrväxeln är helt loss, men går bara att dra någon decimeter i vardera riktning. Vilket håll jag än drar åt fastnar den på något (det står att man ska dra ut den åt höger). Jag har sänkt ner subframen ca 1 dm både fram och bak, men motorn följer ju bara med. Det verkar som jag måste skaffa en motorlyft/motorok för att hålla motorn medans jag drar ut styrväxeln. Går det inte att klara sig utan? Rören till servopumpen är loss, men sitter kvar i bilen, de var inte alls lätta att få bort. Jag har ingen ingen lyft, utan får klara mig utan.
Så, vad gör jag? Har någon något smart knep? Eller ska jag behöva köpa en motorlyft på Biltema för 2300 kr?
Har en Volvo V70 L -98 med läckande styrväxel. Jag köpte hem en begagnad från skroten, men nu får jag inte bort det gamla fanskapet. Jag har följt instruktionerna i Haynes-guiden, men det funkar inget vidare. Styrväxeln är helt loss, men går bara att dra någon decimeter i vardera riktning. Vilket håll jag än drar åt fastnar den på något (det står att man ska dra ut den åt höger). Jag har sänkt ner subframen ca 1 dm både fram och bak, men motorn följer ju bara med. Det verkar som jag måste skaffa en motorlyft/motorok för att hålla motorn medans jag drar ut styrväxeln. Går det inte att klara sig utan? Rören till servopumpen är loss, men sitter kvar i bilen, de var inte alls lätta att få bort. Jag har ingen ingen lyft, utan får klara mig utan.
Så, vad gör jag? Har någon något smart knep? Eller ska jag behöva köpa en motorlyft på Biltema för 2300 kr?