Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av gotterian
V 70 glt combi 98

Motorfästet (bussningen) är helt slut. Min fråga är hur svårt är det att byta själv? Å vad kostar det hos volvo? Mm.
Bilen har startat men varit kraftlös å haft svårt å starta när den är varm
Användarvisningsbild
av DayDreamer
På min fans inte den övrebussningen att köpa lös på volvo utan jag var tvungen att byta hela aluminumfästet med bussningen skulle kosta 600 kr. Jag har en 1999 årsmodell och det ser annorlunda ut på den, jag byte till en powerflex bussning istället för original bussning.
Användarvisningsbild
av taxi
...skruvat.se har lösa bussningar till 99-00, om man föredrar det. Köp inte komplett fäste på mekonomen/Autoexperten, dom har bara skit som är glappt redan i kartongen.
av gotterian
Ok, ska tjacka den billiga gummibussningen, misstänker dock att pga slut bussning har div mer pajat. Så nytt fördelar lock+arm stift typ. Den gick dåligt vid gaspådrag å drog lite mer soppa å ville inte starta varm nån som har vart med om det också?
Mvh
Användarvisningsbild
av Nexus
Vanlig bussning är skit håller inte i längden.
Började med nytt komplett fäste från Volvo sen köpte bussning på skruvat 2 ggr innan jag gav upp och köpte poxerflex :-)-)

Av de dimensionerna hade jag personligen valt 275/[…]

Oljeläckage

På undersidan av turbon sitter det ett r&oum[…]

Hundgrindar v70n

Hej. Jag söker Volvo original fästen til[…]

Köra EX90 med släp

Hej! Är det någon som har erfarenhet a[…]